2013. július 3., szerda

Nyugat-Magyarország II. (Szhely-Körmend-Sztgotthárd/Szhely-Répcelak-Kőszeg-Pápa-Kisbér)

A tegnapi poszt folytatása, a tanítási időszak utolsó napján, egy pénteken járunk, Vas megyében. Kora délelőtt, a kirándulásunk előtt a szombathelyi buszvégre is benéztünk, és ez milyen jó ötlet is volt! Ugyan a buszvég nagy része ilyenkor full ellenfény, viszont az érkezők jól lőhetőek. A Kisalföld egy Rábával kedveskedett Sopronból, azért az nem rossz.
GFX-683
Ám ami ennél sokkal érdekesebb volt, az volt számomra a túra legérdekesebb busza, sikerült kilőnöm a Vasi egyetlen 266-osát. Már pont mentünk volna tovább, mikor ez megérkezett, gyorsan vissza a buszvég mellé, rohantam be, Szentpéterfára indult ki a busz, a sofőr nem akart szerepelni a képemen, ezért előbb volt egy kis vitánk, majd végül is ezt kultúrember módjára megoldottuk. Így születhetett meg ez a kép:
AAT-389, az utolsó hírmondó ebből a típusból Vasban, vagy akár a Balatontól nyugatra bárhol
Aztán csak útnak indultunk, Jákon át Körmendre. Jákra nem buszt fotózni mentünk, hanem az ország egy leghíresebb, és legszebb templomát néztük meg és fotóztuk le, nem semmi egyébként, aki Vasban jár, annak érdemes megnéznie! Még Szombathelyről kifelé Ják felé, a Tesco-nál a Zala is üdvözletét tette:

DUD-466, Nagykanizsa-Szombathely, bár nem ismerem a járatot, de gondolom nem fordakocsi...
Utána útban Körmendre elment szemből az AAT-389, vicces volt. Körmenden a vasútállomás mellé telepítették a buszvéget, ahol dél körül az induló buszok lőhetőek jól, a kijáratnál. Sajnos a bent álló két 200-as autoDEL volt, ezek délutánig nem mozdultak el, így legalább az egyik napos-ajtósban lett meg, EUC-743 azonban értelmesen nem volt fotózható. Nézzünk egy példát Körmendre:
FLR-955
Körmendről a 8-as úton, majd Rátót-Magyarlak útirányon át Szentgotthárd volt az úticél. Útközben pedig Magyarlakon előbb egy Credo, egy percre rá pedig ez örvendeztett meg, az egyébként nagyon szép tájon kívül:
CTK-837, Magyarlak
Kettő előtt nem sokkal sikerült Szentgotthárdra érni, ahol érkezőben meglett még pár 200-as, mind Classic homlokfalas volt egyébként. A buszállon így sok érdekeset nem lőttem, így a város gyors megnézése után indultunk is tovább Felsőszölnökre. Szép kis város Szentgotthárd amúgy, és érdekesség, hogy nem csak a mostani csonka országnak, hanem a történelmi Magyarországnak (Horvátország nélkül) is a legnyugatabbi városáról van szó. Felsőszölnök pedig a mai Magyarország legnyugatabbi települése, ahonnan légvonalban trianon előtt sem volt más település nyugatabbra, de közúton egy-két falu még volt, ennek ellenére nagyon közel jártunk itt már az ezeréves határunkhoz. A csuklós helyett sajnos a BAP-134 járt ki aznap oda, így nem tudtam divatképet lőnia  buszfordulóban, a BAP meg 'gotthárdon is meglett jól. Felsőszölnök egyébként egy csodálatosan szép, jellegzetes őrségi falu. Onnan Szlovénián át vezetett az utunk Bajánsenyére. Szlovéniát csak dicsérni tudom, ugyan néhány magyarlakta település is került hozzájuk, de ők korrektül kezelik a kisebbségi ügyeket, nem úgy, mint mondjuk a tótok...
Na de a kis kitérő után, a facebook oldalunkon már látott kép, amint átértünk a határon, ez fogadott:
FDC-287, Bajánsenye-Alsókotormány
Bajánsenyéről Őriszentpéterre mentünk, majd onnan a Vadása-tó megnézése után a 86-os úton, körmendi kitérővel vissza Szhelyre. Körmenden ez legalább meglett értelmesen:
IZB-220
És ezzel a péntek véget is ért, nézzük, mi idevágó történt szombaton!
Délelőtt indultunk tehát Kőszeg felé, ahol a buszfotózás mellett a városnézés volt a cél. Odáig csak egy ÖAF lett volna kinnalvósban, de nem találtuk, Kőszegen meg nem a legjobbak voltak a fények,a  galériában azért egy-két képet láthattok. Innen aztán már több külső telephelyes busz volt várható. Horvátzsidányban pl. egy ÖAF:
LUL-766, nem egy szép típus ez...
Csepregen Credo volt, Bükkfürdőn meg végre újralőttem az LZR-056-ot, amiért annyi kritika ért, hogy az nem is fotó stb, hát nem is volt szép kép, ez sem 10 pontos, de azért nem rossz:
Várni kellett vele bőven, mire kicsit elment a nap, full ellenfény lett volna amúgy
Itt más nem állt, csak egy MAN, irány tovább. A következő két kinnalvós Simaság és Nemesládony volt, mindkettő Credo, utóbbi látható a következő képen:
FLR-286, hiába Credo, azért ilyen fények mellett ez is örömteli volt
Tompaládony MAN, Vasegerszeg kotta szerint szintén MAN. Na de hoppá, ez bizony nem az!

MAM-500, alapkocsi ugyan Vasban, reménykedtem is benne, csak előkerült :)
Vámoscsalád EUE-676, mindenkinek megvan, nem jó fények mellett ezért meg sem álltam, az a kocsi is mindenhol ott van Vasban, de igazán jó fényekkel még nem tudtam lőni. Aztán Répcelakon ellenfényes Ejjag, és oldalárnyékos Credo, nem az igazi. Innen irány Nick-Uraiújfalu-Ostffyasszonyfa útirányon át a Kemeneshát. Semmi busz, Vasban nem is fotóztam már, azonban Külsővaton már műszakváltós időben voltunk, egy Credo még befigyelt a Vasitól:
LKG-564, vidék 5000+
Nem sokkal később beértünk Pápára, sok érdekes sajnos itt sem volt. Buszvégen 1-1 hiányzó 415 és Credo lett meg, viszont a továbbindulás után ennek nagyon örültem, a sosemlátott GXD-204 is megtisztelt.
GXD-204
Innen újabb bakonyos rendszámok reményében kis kerülővel mentünk tovább Kisbér felé, ám csak egy kisalföldes Credo-t találtunk Ugodon. Bakonyszentistvánban pedig a hiányzó C56 helyett egy hiányzó Credo volt, de hogy lőhessek még egy hiányzó C56-ot aznap, a HLD-892 csak előkerült, Bakonytamásiban.
Nem a legjobban állt, de azért örültem neki, jó kis satuféket nyomtam érte, a falu szélén áll
Ezután már csak Kisbéren fotóztam, a Gicen full ellenfényben parkoló Inovell nem érte el az ingerküszöböm, helyette lőhettem Econellt Kisbéren... :D De volt ott a Kisalföldtől értelmesebb rendszám is, és nem csak a lőhetetlenül álló E98-ra gondolok.
HSW-655, Kisbér, autóbuszállomás
Zárásképpen pedig a már említett 300-as a Vértestől, ami CKJ-s rendszámmal ugyan már megvolt, de hogy teljes legyen a 110%, kilőttem LPY-sként is.
300-as még úgysem volt
Innen Dad-Tatabánya-Zsámbék-Piliscsaba útirányon át értem haza, már fotózás nélkül. 3 nap alatt 802 km-t tettem meg, és sok szépet láttam-fotóztam. Remélem, érdekesre sikerült a 2. rész is, és akkor végre itt van a skydrive mappa is a túra összes buszos képével!

https://skydrive.live.com/redir?resid=872902F291B0EFAD!147

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése