2013. július 10., szerda

Szerkesztőségi kiránduláson jártunk

Halihó emberek! A nyár nagyban tombol, végre mi is készen vagyunk a vizsgáinkkal, lehet végre a fotózásra koncentrálni. Nem is haboztunk sokat, alig pár nappal az iskolák vége után, 06.27-én elindultunk fotózni Mezőkövesdre és Egerbe. Az úticél teljesen random volt, nekem is mindegy volt hova megyünk, így hát Ötker azt mondta, hogy fotózzunk Borsodot valahol a közelben, ezért a fő cél Mezőkövesd volt. Eger csak mellékes volt. Sokat tanakodtunk róla, hogy átmenjünk-e délután de szerencsére átmentünk a "csodálatos" LSH-317-el, az új magyar autóbuszok egyikével. Továbbra is az a véleményem, hogy Alsómucsaszentistvánon, Józsi bácsi tanyáján tökéletesen funkcionálnának tyúkólként.
A posztot kivételesen ketten írjuk majd, Ötker foglalkozik majd Mezőkövesddel, én pedig a bevezetőt írom és Egerből hozok néhány képet.
Nah, kezdjünk bele a posztba, nem untatom tovább a népet a szöveggel. :)

7:40 körül értünk le Mezőkövesdre a 6:00-ás selejtaljaújhelyi gyorssal. Ez a járat már lassan kultusznak számít, kb mindig ezzel megyek Borsodot csengetni. Fotózgattunk kicsit a vasútállomásnál és a telep előtt a főúton. A telepre nem mehettünk be, mert állítólag a vezérigazgató megtiltotta a telepeken való fotózást.
Többek között őt fotóztuk a vasútnál.
Őt pedig a telepnél.
Innen akkor át is veszem az írást, az előző két mezőkövesdi kép előtt még a GLA-215-öt, egy kis Credo-t és a helyijáratos Iveco-t is lőttük.
A nap első rendszáma, helyijáratra tökéletes autó, Budapesten is jó néhány vonalra kiváló lenne
A telep mellett lőttük még a GLA-t ismét, és egy Credo-t is, amivel aztán később is találkoztunk, akárcsak ezzel:
AAH-208, nem sok korábbi 3 betű-3 szám renCCám került buszokra
Gyalog mentünk a buszállomás felé, így az utunk elvitt a frissen, története során először az NBI-be feljutott Mezőkövesd focicsapatának pályája mellett, és ezt nem csak megörökítettem, de még buszt is sikerült fotóznom az MSE sporttelepe mellett, ha nem is bejárattal a háttérbe. :D
FLZ-182, ez is jött még később, de nem ilyen kultikus helyszínen :D
HLD-899 indulására sikerült a buszvégre érnünk, rá 5 percre kiment egy Credo, egyedül egy C56 maradt benn...
A buszvégről át is sétáltunk a fotóhelyünkre, ez egy kis mellékutca, amin az összes busz beérkezik. Elég nagy port, és zajterhelést okoznak amúgy, és némelyik sofőr a kátyúk minél nagyobb sebességgel való eltalálásával is elszórakozik, pedig 20-as korlátozás van az utcában. Ennél sajnos még több infót is megtudtunk erről egy lakótól, aki annak reményében szólított meg minket, hogy az ő ügyük segítésének céljából fotózunk, ám a negatív válasz után is jót beszélgetett velünk, végül is legalább nem unatkoztunk, fotózni meg hagyott minket. Egy MAN és egy Regio után a nap is újra kisütött, és az első Ikarus is megjelent itt:
LON-095 Miskolcról
Ezután egymásután jött Hajdú, Mátra, Agria, Szabolcs is, a Hajdú egy Marcopolo-val, az Agria nagy részt Credoval, de volt ott más is, nézzük:
A Mátrától C56 jött, így azt aznap összesen 4 Volántól is lőttünk
GLB-584 a Credo-k között az Agriától, ezzel az Agria összes E95-öse, és egyben az összes EAG-ja is megvan
IUN-280 a Szabolcstól, azon nagyon kevés kocsik egyike onnan, ami már megvolt
Térjünk vissza a Borsodhoz, egészen változatos kocsik jöttek:
BFK-144, ezen a fordán 2 éve még 266-os járt
Ha már annyi Regiot fotóztunk, egyet csak beteszek :D
A Borsodtól egész nap csak ezt az egy E95-öt láttuk
C56-ot viszont egész sokat, például ezt
ARC is jött több is a Borsodtól, de az Agriásról jobb képem lett
DUM-286, IK263.01 Miskolcról
Ezután egy darabig vagy Regio jött, vagy olyan busz, amit már lőttünk, így visszasétáltunk a  buszvégre, hogy lassan menjünk Egerbe, de egyelőre nem találtunk ehhez tetsző buszt.
Az ember ha Borsodot megy lőni, nem ilyen képet vár...
Még pár képért visszamentünk a fotóhelyünkre, Regiokon kívül ez a két busz jött, mindkettő megvolt, szal örültem még a Credonak is, mikor végre átmentünk Egerbe...
BRF-804 az Agriától, az utolsó ilyen 256-osuk
Mezőkövesdi zárásnak nem is rossz
Összességében még mindig elég gyengén állok a Borsodból (nem úgy az Agriától), de azért lőttünk itt egész sok rendszámot. Eger már Renccámvadászé, de két képet felteszek még onnan én, illetve a
 poszt befejezéséhez írok még pár szót a skydrive mappával, és egy OFF záróképpel. :)

Jó kis kiégett hátterű divatkép 280-assal
LKN-602, az egyik ZF műszakváltós kocsi
Ez a 280-as pedig csak oda jár, és innen pedig Renccámvadász következik.


FKB a szokásos Cefet járatán.

DUD-770, rajta kívül csak egy (DUD-771) hagyományos homlokfalas 280 szaladgál helyiben.

Természetesen a borsodos Regio sem maradhat el, ha Mezőkövesden nem csengettünk volna eleget.

DUD-606 szexuális táblával.

Csak hogy C56-ról is legyen kép.

Na meg egy hagyományos festésűről is. GXD-256 indul Borsodnádasdra.

Mátrás átrendszámozott 415, ex FGM-697.

Hát ez egy marha jó járat. Cserépváralja-Eger, Mezőkövesd adja (5-ös számú telep) és JLZ-521 rajta a fordakocsi.

Jöhettünk volna vele is Egerbe, de ő egy órával később jött majd "átszerelt" ózdira.

Kazincbarcikai E94, nem olyan rég még Bp-re is feljárt, de mióta MHX-ek vannak, nem jellemző.

Egy szabolcsos E98-as csak úgy. Mezőkövesden is fotóztuk.

Templomos divatkép. Vele mentünk le Füzesabonyba, jó verda. :)

HSW-653 Salgótarján-Eger. Nem tudom, hogy ő-e a fordás, de nekem sosemlátott volt.

Az ózdi kistérség "turkuáza". :D
 Lassan kezdtük unni Egert, na de hogy is menjünk haza? Bp-re nagyjából csak Kinglong ment abban az időpontban. Hát menjünk le busszal Füzesabonyba, és menjünk onnan vonattal. Valóban busszal mentünk le, BPC-766 tényleg fantasztikus volt. Füzesabonyban 30 percünk lett volna a vonatig, amiből végül 1 óra és 30 perc lett, ezúton is köszönjük a MÁV-nak, hogy késést jelzett a vonatra, mikor időben elment.
Így hát csináltunk 1-2 képet itt is, pl HFF-786-ról.
 Még a befejezés előtt pár szó erejéig Renccámvadász szövegébe kontárkodva, először is itt a szokásos link az összes idevágó (új rendszám és újralövések+1-2 jobb kép) képemmel:
https://skydrive.live.com/redir?resid=872902F291B0EFAD!147 (ezúttal 74 kép)
Másodszor pedig egy zárókép tőlem is:
OFF, avagy napivonat.jpg Füzesabonyból

Hát nagyjából ennyi, köszönjük a türelmet. Hamarosan jelentkezünk, addig is kellemes nyarat kívánunk olvasóinknak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése