2013. augusztus 27., kedd

Zala, Kapos és miegymás

Ez a poszt lényegében 2 alkalomból tevődik össze, az egyik a hévízi nyaralásom buszos vonatkozása, a másik pedig egy Nagykanizsa-Kaposvár túra, főleg utóbbin fotóztam sokat, ám az időrendiség miatt nézzük előbb a másikat.
Dadról indultunk Hévízre, természetesen Pápa felé, ahol nem is kezdődhetett volna jobban az út, mint egy hiányzó 415-ösön kilövésével:
FHG-667 indul Dabronyba
Pápa után a Somló-hegy környéki falvakon átmentünk, semmi kinnalvóst nem találtam, majd némi kultúrprogram után Nyirád-Tapolca útirányon át irány a Balaton, fürödjünk! :D Az első nap tehát nem is fotóztam sokat, de mondom, nem is erről szólt ez a 4 nap, de Keszthely, Marcali és Sümeg azért buszfotózás miatt is érdekes volt. Másnap délelőtt Keszthely felé mentünk Somogyszob felé, ahonnan kisvasúttal irány a Balaton, fürdés, du meg kisvasúttal vissza. Délelőtt 3 Volántól is lőttem hiányt:
Persze itt a JSN a lényeg, de a Rába és Zalás E95 is lőhető volt :)
Aztán a kisvasútazás után benéztünk Marcaliba, talán a 4 nap egyetlen helyszíne, ahová csak a buszfotózás miatt mentünk. Volt is értelme, bár nem sok mindent lőttem jól sajnos, ám szemléltetésnek ez jó lesz:
Ahogy látható is, a tároló nagy része DEL, de az indulók szépen lőhetőek egész du
Jöjjön még 1-1 kép Hévízről (onnan 2) és Sümegről, aztán térjünk is át a kanizsai utamra!
A Zalától mind a két féle 415-öst volt szerencsém lőni, a helyközist Vonyarcon

A nap rendszáma! :D Jó, nem, de azért nem rossz
AIF-100, az egyetlen volános 200-as, amit lőttem és hiány volt

Pár kép még azért van, főleg Somló, ugyanis Ajka-Zirc felé mentünk haza, ám ez össz-vissz 1 hiány és 2 olyan 260-as volt, ami csak telepről volt meg ezelőtt, szal nem sok, és mindent nem rakok be ide, a galériában ott vannak ezek is! :)
És akkor Nagykanizsa:
Szüleimmel, autóval mentem le, ők mentek tovább onnan, de nem is az a lényeg, hanem hogy 10 körül kezdtem a fotózást Nagykanizsán. Sok Ikarusra nem számítottam, de azért volt benn 1-2. Az érkező oldal meg egész jól lőhető volt, a Pannon meg szerencsére C56-okkal jár erre. :)
Mellette az egyetlen C56, amit aznap nem a Pannontól lőttem
A tárolón is voltak jól lőhető buszok:
Jobban mutatna itt egy 260-as...
Ez végre kiállt az ellenfényből, így kilőhettem:
Kifejezetten jól áll ennek a típusnak ez a fényezés
Ritka pillanat manapság ez a Zala területén, de a képen bizony csak BUSZ látható, és nem is 1!
Oldalt a DUD-465, az E94G előtt az unásig lőtt DUD-022, mögötte EVL-649, a hátsó ejjjjag az EFU-423, az indulására pedig a GTE-341 vár
És a GTE mellett meg ez várt az indulására:
DUD-579, az egyetlen busz, melynek sofőrje beszólt, ez bizony Zalában egészen jó arány!
Az E94G a HKF-106 amúgy, rajta kívül a GUP-380 volt helyiben, több nem volt kinn, a csuklós Rábán kívül így a helyi sok érdekességet nem rejtett. Közben fordult annyit a nap, hogy kilőhessem ezt:
A buszállomás tartozéka ez a maszek 256-os
Kezdtem viszont unni magam, már 3 órája itt voltam, elvétve jött Ikarus, még ritkábban olyan, amit még nem lőttem, E94 még úgy-ahogy előfordult, aztán ez is csak beesett:
DUD-468
Aztán vártam, mi megy Kaposvár felé, és mivel ez egy pannonos C56 lett, ami odáig csak Böhönyén állt meg, nem volt kérdés, hogy tovább állok.
Kaposvárra a 14:40-50 közötti nagy eresztés előtt értünk be, sok időm nem is volt elhelyezkedni, folyamatosan jöttek is a buszok. Többnyire Credo-k mentek ki, meg 2 pannonos C56, 1-1 NABI és 260-as közöttük, ebben a körben 2 hiányom volt a Kapostól, íme az egyik:
Nem jó kép, Credoról megteszi
Aztán jött egy hiányzó 415-ös is, ennek már örültem:
Nagyot kellett érte futnom, mert már KT-t lőttem, mikor végre ez is elindult
Az emlegetett Kaposvári Tömegközlekedési Zrt.:
Ezen kívül még egy 280-asuk lett meg pluszba
Unalmas percek következtek, valószínűleg a vonathoz igazodva, 2 óránként van nagyobb eresztés a buszvégről. Múltkor a FB oldalunkon volt már IFA, és lájk is jött rá bőven, így most itt helyet szorítok egynek, 3 és fél 5 között amúgy is csak ez és az FLR-802 volt nekem érdekes, az csak most lett meg, amúgy dögunalom volt.
Bárki bármit mond, ez igenis szexi! Szoktam ezeket lőni, amikor van rá lehetőségem, de még nem terveztem, hogy be is mutatom az "IFA-gyűjteményem" a közönségnek. :D
Tulajdonképpen egy busz miatt vártam a következő kört, az FKB-553-at becoptam 3 körül, amíg KT-s NABI-t fotóztam, és hát az hiányzó volt, így nagyon reméltem, hogy hamarosan visszajön. Amíg vártam, a buszvég hátsó részén egy egész jó fotóhelyet találtam:
Jó, hát a forduló buszokat éppenhogy ki tudtam lőni, kevés volt itt a hely
A tároló ajtótlanban egy buszra azonban fasza volt, ezt meg amúgy sem ártott újralőni :)
Aztán csak megérkezett ez a nyüwes. :)
Sajnos itt le is parkolt, de azért nem olyan vészesen szar kép ez, de a hátsó fordulóban csak jobban meglőttem volna...
Ezután 8 perc volt a dombóvári személyig, így el kellett döntenem hamar: Vagy itt maradok 17:30-ig, és 2005 forintért a Deseda expressz visz haza vmi nyüwes hiper-szuper új Volvóval, ami a legkevésbé sem izgat, talán ha 250-es lenne... Vaaaagy, személlyel Dombóvár, ott 10 percem még fotózni is lenne, majd onnan Pusztaszabolcs, onnan Flirttel (ami ugye az autó és az Ikarusok után a világ legjobb közlekedési eszköze, legalábbis nálam!) Budapest, mindez "csak" 40 perccel lassabban ám 300 forinttal olcsóbban a busznál. Na ná, hogy vonat! :D
És a sors kegyes volt hozzám, ugyanis Dombóváron nem más, mint a Gemenc egyik 266-osa (és nem az az egy, ami megvan) várt rám. Nem tudtam sajnos jól kilőni, a sofőr nem hogy nem segített, élvezettel húzott ki úgy, hogy ne tudjam jól kilőni, így hát ez a két kép zárja a posztot:

Én azért így is nagyon örültem neki, a 3-ból most már két 266-osuk megvan, és ez bizony nem kis mákkal!
https://skydrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!147#cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!1118

A fenti link az aktuális mappa linkje, 125 kép, szal van még bőven mit nézni, időrendben vannak ott is a képek! Jó szórakozást, köszönöm a figyelmet! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése