2013. szeptember 30., hétfő

Lesz még Erdély Magyarországé - 2. rész


Húha, hát mivel is kezdjem, így másfél hónap kihagyás után. Először is talán elnézéseteket kérem a hosszú várakozási időért, de ebben a néhány hétben benne volt az is, hogy 3 hétig számítógép nélkül maradtam, így akaratlanul is csúszott a poszt.

Szóval legutóbb a második nap végén fejeztem be az írást, következzen hát a harmadik nap, amikor is pár óra alvás után felkeltünk és átugrottunk a szomszédban fekvő Csíkszeredára. Ezt a napot kicsit rövidebbre terveztük, mivel az előző kettő igen hosszúra és megerőltetőre sikerült, így ma csak Csíkszeredára és a tőle kb 60 km-re fekvő Székelyudvarhelyre terveztünk ellátogatni.

Gyorsabbak voltunk a felkelő napnál, még árnyékban "sütkérezett" az intermodális autóbusz pályaudvar.
HR 06 KHZ érkezett be éppen a reggeli járatáról.
 Nem semmi a buszállomás, földút meg miegymás. A menetrend is érdekes, a legtöbb helyre napi 3-4 busz van azt szevasz. Tisztára mint Borsodban...
Buszállomás a felkelő nap fényében.
 A szolgáltatókról pedig annyit érdemes tudni, hogy egyáltalán nem egységes. Rengeteg kisebb-nagyobb maszek cég végzi a szemét  személyszállítást. Csíkszeredán nagyrészt az Itas ex. Kisalföld volános kocsikkal, de van Balint Trans és még legalább 3-4 másik cég.
Az előbb említett Balint Trans Citaroja még alszik. :)

Az egyik cégnek ex. Szabolcsos buszai vannak, ő it ex. AVE-233. Az ő buszaik például a Csíkszereda-Csíkszentkirály járatot járják.
 Jó néhány Ikarus van még Csíkszeredán.
Egy újabb cég 256-osa a Lázárfalva-Csíkszereda fordán.
 A reggeli csúcs lecsengése után elindultunk Székelyudvarhelyre, ahova még a délelőtt folyamán meg is érkeztünk. A buszállomáson sok érdekesség nem volt, mint megtudtuk nyáron csupán 2 Ikarus jár, a többi helyett elég a kisbusz is.
Csavargóék MAN-ja Budapestet tűzte ki úticélul.

Az egyik 256-os a kettőből. Szinte egész nap ott sütkérezett a napon.
Egy picit kiálltunk a pályaudvar melletti főútra, hogy fotózzunk néhány bejövő járgányt.
Oroszhegyről ez az "autóbusz" érkezett. Élmény lehet egy ilyet vezetni...
 A járműpark elég változatos volt, a csuklós MAN-tól kezdve, az előbb látott NAW-on át egészen a Mercedes Ciboig minden előfordult. Még, hogy nálunk változatos a járműpark.... :D

Hasonlóképp Csíkszeredához, itt is a pályaudvar mellett található a vasútállomás. A forgalom nem túlzottan nagy, napi 4-5 vonat jár itt. Itt ér véget a Segesvár-Székelyudvarhely vonal, képünkön éppen Segesvárra indul a szerelvény.
"Szevasz Gheorghe!"
 Székelyudvarhelyen a 2 Ikarus kicsengetve, térjünk vissza a kezdetekhez. Csíkszeredára szerettünk volna visszaérni a délutáni csúcsra, mert a kijárat olyankor szép "naposajtós". Szerencsére a menetidőt tartottuk, nem késtük le az indulásokat.
HR 52 YTA nem ment sehova.

Egy ex  Szabolcsos 250-es, dupla lámpákkal. Szexuális jármű! :P

Ez a gyönyörű Steyr ajtós példány Pottyondra indult.

Áá még egy ex  Szabolcsos 260-as, a reggeli után. Ő volt AVE-417.

Így néz ki a már említett Mercedes Tcihbo Cibo.  Székelyudvarhelyen többek közt ilyenek járnak nyáron a 200-asok helyett. Nem hiába, a kiiktatásban ott is kevesebb az utas.

AutóBUSZjárat indul a Csíkszépvízre, a 7-es kocsiállásról, 14 óra 35 perckor.
 Késő délutánig időztünk a a "pályaudvaron" és megérkezett a meglepetés is, az Itas Ikarus 259-ese, melyet délelőtt még a telepen szereltek. Aznap nem is ment sehova, de este 6 körül azért kihozták ide. Egy kisebb szépséghibája van csak a busznak, a hátsó ajtónál tessék nézelődni!

 Ma végre kicsit korábban eljutottunk a szállásra, kipihentük magunkat. Következő reggel kicsit frissebben vágtunk neki a nagy túrának. Az úticél Szatmárnémeti volt, a Gyilkos-tó és a Békás-szoros érintésével.
Reggeli magyar IC valahol Csíkszereda határában.
Útközben észrevettük, hogy Gyergyószentmiklós is útba esik, hát benéztünk oda is, hátha van valami.
Ő volt az egyetlen Ikarus,de miatta megérte betérni.
Nem hittem volna, hogy a csíkszeredainál van jobb "pályaudvar", de Gyergyószentmiklós ezt is felülmúlta.

Ez a merci különösen jól néz ki ezzel a Flims-Laax kijelzővel. Olyan tipikus román településneveknek tűnnek...
 Megérkeztünk a Gyilkos-tóhoz. Gyönyörű hely + útközben még egy kis házi ágyaspálinkát is beszereztük, így már nem mentünk haza üres kézzel. :)
A Gyilkos-tó - részlet
 Tőle csupán pár km a Békás-szoros. Itt kirándultunk egy picit, elvégre nem csak buszt fotózni jöttünk.
A Békás-szoros - szintén részlet

Hopp, az út mellett egy magyar Temsa fogadott minket. Jó látni, hogy erre mennyi magyar van.
 A kisebb túra után indulás tovább Szatmárnémeti felé, hiszen ekkor még az út felénél se jártunk, de hát az idő gyorsan telt.
Ezt a képet már láthattátok a Kárpátbusz falán is. Ez a busz is Gyergyószentmiklósra tartozik.

Dédán fotóztunk egy kis vonatot.

Erre a példányra Dés előtt bukkantunk. Igazi meglepetés volt. :)

Erről a Probusról is ott készült a kép, ő valami nagybányáról kiugró helyi lehetett. Ezek a Probusok egyébként marha nagy EAG koppintások.

Nagybánya elején újabb meglepetés várt minket, két műszakváltós Ikarus + 2 egyéb hulladék. Az öröm itt is megvolt.

A városban trolihálózat is van, ha jól sejtem ez DAC....nem tudom szebben mondani, ez egész egyszerűen ronda. Nemrég vásároltak ugyan néhány Skoda trolit, de azokat nem volt szerencsém látni.
Nagybányán Mcvacsoráztunk, onnan pedig expresszjáratként Szatmárnémetibe döngettünk. Későre járt már az idő érkezésünkkor. Habár jöttünkre csak 4 nap múltán számítottak Kelet felől, annál azért előbb odaértünk. :D

Köszönöm a türelmeteket, a befejező részt igyekszem minél hamarabb megírni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése