2013. november 3., vasárnap

Zala megye - A Setrák hazája

"Rövidebb" kihagyás után sikerült ismét rávenni magam, hogy megénekeljem az erdélyi kalandok után következő túrámat.
Már régebben is érdekelt a Zala (sőt tavaly voltam is Nagykanizsán), ugyanis rólam tudniillik, hogy nagy Setra rajongó vagyok, az Ikarus után konkrétan ez a kedvenc típusom. Hát nekik van Ikarusuk és Setrájuk is bőven, így tehát miért ne vágtam volna bele egy kiadós csengetésbe. Kivételesen egyedül indultam útnak, halálra is untam magam az oda-vissza úton, de megérte. :)
Röpke 3 órás buszozás után meg is érkeztem Keszthelyre. (Az odautat MCZ-819 támogatta, tavaly a kanizsai túra támogatója is ő volt.)
A buszállomáson nem igazán állnak buszok, mert általában begurulnak a körülbelül 50 m-re fekvő telepre, a távolságis kocsik pedig a az állomás mögött tárolnak, némelyik igen érdekes helyeken tud megállni. :D
Na, de ne is húzzuk tovább az igát  időt, következzen a képes beszámoló:

A nap első képe a helyis festésű FDB-721 a buszállóra érkezvén.

A jelentősebb idegenforgalom miatt nem szokatlan errefelé a külföldi travel. Így fotózhattam ott Sztyepán random ukrán hulladékát is. Ha leselejtezik, a T&J-t ismerve egy hónappal később a 314-esen köt ki...
 Fontos megemlíteni, hogy nem csak az idegenforgalom jelentős, hanem rengeteg magyar is látogatja a Keszthely-Hévíz tengelyt, így rengeteg volán társaság busza képviselteti magát errefelé.
Alapból az érkező buszok voltak reggel naposajtótlanok, de kis ideig a nap híján az indulók is lőhetőek voltak.

Pannontól LWE-327 érkezett. Pont tőlük vártam valami érdekesebbet.

MCZ után 1 órával befutott a lassújárat is, melyen egy túróban Intouró teljesített szolgálatot.

DUD-467 a nemesebbik fél pusztájáról érkezett... :)

Ismét egy induló, őt azért nem lőttem érkezőben, mert a hátsó, a többi volán által használt "parkolóból" érkezett. Azt a parkolót úgy kell elképzelni, hogy van egy százhatvanhatodrangú mellékút és mellette egy földes "parkoló", néhány fával meg bokorral. Na, oda állnak félre a buszok. Ahol éppen helyet találnak alapon.

Vértestől GXN-712. FLG-051 másodrésze volt, de FLG továbbközlekedett Kanizsáig.

Somlótól GBG-588. Péntekenként ő Bp-en sem ritka vendég.
 Nagyjából 2 órát töltöttem itt, majd a Keszthely-Tapolca járattal távoztam volna Hévízre, de FEY-997-et nagyjából 3257894 utas várta, 5 perccel később pedig jött a Veszprém-Nagykanizsa járat. FEY végül +5-el indult el, eközben pedig megérkezett Veszprémből egy Setra, mind a 3 utassal. FEY elment (mint a mixem), majd 2 perccel rá indultunk mi is.
Ő lenne az. Setra <3
 Egyedül szálltam fel a buszra, útközben még az E95-öst is lenyomtuk, így élvezetes kis út volt Hévízre.
Ez pedig már Hévíz. Az ellenirányú busz, Keszthely felé. Hát ezzel kevésbé lett volna élvezetes az utazás.

LVX-949 Budapest-Nagykanizsa. Áthaladóban Hévízen a leendő buszom hazafelé.
 Hévízen egyébként nagyon hangulatos helyen van a buszállomás. Az ottlétem alatt végig szólt a zene egy szabadtéri színpadról és rengeteg volt a turista. Hát nem egy Borsod, az tuti....
Egy S315 NF Nemebükről. A T&J-nél is hasonló példányok szolgálnak, annyi különbséggel, hogy azok 3 tengelyesek,így a típusuk S319 NF.
 Kb egy órányi fotózás után indult a buszom a térség fővárosába, Zalaegerszegre. Hát ezt az utat már kicsit sem élveztem annyira, ugyanis becsörtetett egy Regio. Útközben pedig végig mellettem kiabáltak a nyugdíjasok. Álom után rémálom.
Nagyon fasza volán lenne egyébként a Zala, ha nem lenne ennyi Regiojuk. Nagyon jól tették, hogy kredók helyett, inkább használt Setrákat hoztak be Jürgenéktől és a többi típusuk is tetszik, csak Regio ne lenne. Remélem hamarosan aktuális lesz a "Kár, hogy a régi jó dolgokból nem maradt mára semmi" poén, melyet buszos körökben szoktunk elsütni időnként.

Ez pedig már Zalaegerszeg és az igen forgalmas buszállomás.
Elsőnek egy Sárvárra tartó E95 a Vasitól.

Nem állok olyan rosszul az Albából, hogy túl sűrűn mondjam azt buszukra, hogy sosemlátott, de ez most egy ilyen eset volt. Ha mindig is Zegre járt, akkor már értem is, hogy miért.

Nagyon bejön ez az O404 ezzel a festéssel. Kár, hogy nem jár Bp-re időnként.

De, hogy ne csak helyközi képek legyenek, itt egy helyis Setra is.
 A helyiknek két nagyobb állomásuk van, az egyik a buszállomás, a másik pedig a vasútállomás. Tipikus.
A helyiről érdemes tudni, hogy az állomány Setrákból, Volvó 7700-asokból, Mercedes Conectokból, néhány 415-ösből és 4 darab csuklós Rábából áll. Van akinek nem túl érdekfeszítő, nekem az volt. :)
Rábájuk is van.

Jéé egy "dééúdééé". Csak, hogy az Ik. fanoknak is kedvezzek.
 És egy kis újítás a buszos blogok történetében (tudtommal máshol nem volt még ilyen). Következzék egy rejtvény: aki holnap estig megírja, hogy melyik busz látható a képen, az választhat egy volánt és/vagy típust, melyet szeretne látni a fészbúkon a napi kép rovatunkban. Ha tetszik nektek, akkor rendszeressé teszem, egyelőre csak teszek egy kísérletet.
Ő lenne a kitalálandó. Nem túl nehéz. :)
 Na de folytassuk a képáradatot, ezúttal egy 415-össel.

ISF-084 Bocföldére indul.

Ez aztán a változatos járműpark. Álmomban se gondoltam volna, hogy O407-est fogok fotózni Zalás színekben, de nagyon szexuális.

Kicsit később a bejövők is egészen jól lőhetők voltak. Ő itt HZT-851, Keszthelyen már lőttem reggel.

A nép képe kategória nyertese, avagy munkában a tartalék. Nem éppen a fordakocsi érkezett Szombathelyről.
 Hamarosan indulás haza, de előtte még le kéne szaladni a vasúthoz, azért a buszállomáson mégse fordul meg minden helyi.
Itt már nem volt akkora szerencsém a fényekkel, de kimenőben legalább szépen meglett egy csuklós Rába.
 A buszállomásra visszaérvén már bent állt MAN-om, ideje volt elbúcsúzni Zalaegerszegtől, így meglőttem a nap utolsó képét, DUD-800-at.
Egy 4 és fél órás kalandos út során fel is jutottam Budapestre, ugyanis az M7-esen történt baleset miatt, Fehérvárnál tettünk egy röpke kitérőt az M1-es felé a 811-es úton át, hát nem volt semmi. De hát jobb később, mint soha és a lényeg, hogy sok renccámmal tértem haza.

Ennyi lettem volna, legközelebb az ország másik feléről érkezek majd. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése