2014. január 1., szerda

A 2013-as év értékelése - Renccámvadász módra

Most, hogy már a szomszédos blogok és még Ötker is megírta a 2013-as évértékelést beszéljünk a hüvelygomábról úgy gondoltam, hogy én sem maradhatok ki, így tegnap este fogtam magam és kiválasztottam néhány képet 2013-ból. Mikor a 83. képet illesztettem bele a mappába rádöbbentem, hogy ez biza egy kicsit sok lesz, szortíroznom kell. Nem volt könnyű megválni a fölösleges képektől és mivel nem sikerült minden hónapból a legjobb képet vagy éppen a legnagyobb fogást (nem is volt célom igazából) kiválasztanom, így arra jutottam, hogy 1-1 hónap történéseit több képben mesélem el, szóval ennyi rizsa után közlöm veletek, hogy egy nagyobb lélegzetvételű, sok képet tartalmazó évértékelést olvashattok, köztük néhány olyan képpel, melyek nem feltétlen kapcsolódnak a közlekedéshez. Remélem ezzel a poszttal sikerül méltóképp lezárnom a 2013-as évet. Annyi kiegészítést fűznék még hozzá, hogy a posztot eredetileg december 31.-én szerettem volna napvilágra hozni és nagyjából 3 perc választott el a kiadástól, de tudjátok a "a vonat nem vár...". :)

A 2013-as év is januárban kezdődött, azt hiszem:
Az év elején egyetemi ügyek miatt Győrben töltöttem egy napot, erről a helyszínről Csacsit, azaz IAA-832-t választottam.
Továbbá ellátogattam Vácra és a havat kihasználva fotóztam egy keveset a Normafánál és Hűvösvölgyben. Nem volt túl termékeny a hónap.
IAA-832 a buszállomáson, Győrben.

Így néz ki a vácrátóti főút, amikor nem takarítják. A kép a "győri napon" készült, hajnali 4:27-kor. :)
Januárt gyorsan letudtuk, kevés hónapot úsztok meg ennyivel, de sokkal a február sem kezdődött izgalmasabban.
Ebben a hónapban lelátogattam a Szolnok-Cegléd-Monor tengelyre, illetve megcsodáltam Dabast is egy iskolai délutánon. A Volán járatok nagy része csak iskolaidőben közlekedik Dabason. Ezen kívül kocsival megejtettünk egy Hatvan-Heves-Eger túrát is, ez a hónap már kicsit pörgősebb volt januárnál, de csak egy buszos képet hoztam.

Nagy hó és az akrobata madár.

JGD-709 Dabason. A februári hónap képe.
 Elérkezett a március, kinyíltak az első hóvirágok is.
Nem sikeredett termékenyre a hónap, nagyobb túrának egyedül a befuccsolt tatabányai kirándulás számított (a túrát itt nézhetitek vissza), amikor is tönkrement a gépem. Ezen kívül kiruccantam kicsit Veresegyházra és Bp-en az M3-as bevezetőjén is fotózgattam, a jó időt köszöntvén.


A veresegyházi nap képe.
Az M3-as bevezetőn, egy 256-os Vásárosnaményből.
Elérkezett az április és a nagyobb csengetések időszaka is. Eközben a kertben is kinyíltak a virágok. :)
Túl messzire nem merészkedtem, viszont sok kép született a hónapban, többek között a sárbogárdi vonatpótláson során. Szokás szerint kinéztem Veresegyházra, a budapesti fotózásokat már meg sem említve, de azért a Ligetben ráakadtam egy érdekességre is. A T&J-hez eközben megérkeztek a Renault Aresek, mert a Hajdú Volán autóbuszai ekkor távoztak, szóval volt fotótéma. A Budapest-Esztergom vonatpótlás is jó témának ígérkezett, illetve a 2-24 Villamospótló se volt kutya, a maga kis fordulóhelyével.
Ja és ekkor csatlakoztam a Kárpátbuszhoz! :)



A fent említett érdekesség a Ligetben.

Sárbogárd és a vonatpótlás. A busz ugyan nem pótló volt, de hiányzó, ezért őt választottam.
Az 1. Ares rendszámom a T&J-től.
MHZ-ra pedig teljesen véletlen bukkantam rá iskolába menet, egy szép áprilisi reggelen. Nagyon friss átrendszámozás volt, tán én láttam így először. Ex. ACF-776.
Nézzenek oda, már májusnál járunk? Hogy szalad az idő és még nagyjából sehol nem jártam. :)
Májusban azonban jelentősen növeltem hiányzó buszaim számát, az írásbeli érettségi után kicsit belevetettem magam a fotózásba.Túráztunk egyet a Szigetközben, Kisalföldes kinnalvósok után kutatva (nosztalgiázási lehetőség itt), megejtettem végre a Tatabánya-Oroszlány túrámat, mely a télen kudarcba fulladt, jártam Tabon és Kaposváron, valamint egy Tiszás túrán is részt vettem (erről pedig itt olvashattatok), melynek főszereplői Hódmezővásárhely, Makó és Szeged voltak. Bár utóbbi túrán történt némi atrocitás a kölcsöngéppel is, végül is sikerült megoldani a fotózást. Ezen kívül Kecskeméten is fotóztam egy napot és az Expon is lőttem néhány buszt, a szokásos, májusban tartandó rendezvény során (itt lőttem meg életem első katonavonatát is), illetve a Tavaszi Szemlének köszönhetően a Ligetben is illetve a Ludovika fesztiválon is lőttem néhány honvédségi járművet. A hónap végén pedig Szentendrét is meglátogattam néhány maszek és honvédségi rendszám reményében.
Megindult a kirándulószezon is, így a Ligeten kívül a Vácrátóti Ligetben (alias Botanikus Kert) is lett néhány rendszámom.

Május és a vele járó zivatarok.

AAI-652, az írásbeli érettségi reggelén jött velem szembe az Árpád úton.

HB 53-35 a Kaposváron.

Hogy ne mindig csak busz legyen a téma, Nagyvárad tér és a KCSV-k találkozása.

Ikarus 180-as Különjáratban a Széll Moszkva téren.

Szentendrei 280-as Szentendrén. :)

Nem egy maszek is ment aznap a Dunakanyarba. A helyszín még mindig Szentendre.

Kecskemétről is legyen kép.
Katonavonat Kőbánya-felsőn, méltó zárása májusnak.
Elérkezett a nyár, a sulisoknak kitört a szünet, a "jómunkásembereknek" ez nagyjából semmit nem jelentett, nekem mint érettségizőnek, pedig szívás volt még a június. Noha kihasználtam az egy szabad hónapomat, az utolsó 2 hétben jóformán ki sem tettem a lábam a házból.
A hó elején a Járműfotózás minden mennyiségben blog szerkesztőjével tettünk egy kiruccanást Miskolcra, többek között a Diósgyőri várnál parkoló maszekok miatt, de jó néhány MVK-s és Borsodos rendszámmal tértünk haza. A ligetben tovább folytatódott a szezon, illetve nálunk is kirándultak az általános iskola diákjai, így 2 újabb Ikarust sikerült otthon megörökítenem. Az árvíz is ebben a hónapban okozott károkat országunkban, jómagam is segítettem a védekezésben Sződligeten, jutalmam pedig az egyik utcában parkoló HB 52-82 lett, amit aztán a Repülőnapon jól kilőtt mindenki. :D
Sokat fotózgattam természetesen Budapesten is, illetve az érettségi utáni napon megejtettünk egy túrát a Hajdúságban, a feszültségek levezetése végett ( az alábbi linken olvasható a túra, ha nem olvastátok volna).

A Diósgyőri vár.

Ezért szeretjük a Borsod Volánt.


Még mindig Miskolc, maszek 256-os érkezik Lillafüred felől. Talán ő lett a hónap fogása, persze HB 52-82 után.

Árvíz Sződligeten...
....és Budapesten. Aktuális a bikinis reklám az ellepett megállóban. :)

Ő pedig a Botanikus Kert előtti legnagyobb fogás volt júniusban.

Útfelújítás Vácrátóton és a helyi locsolós autó. :)

Ha nem is a hónap rendszáma, de tán a hónap képe, BPI-544 Vácrátóton, hazafelé tartván az önkéntesekkel.
A Hajdúsági túra legjobban sikerült tájképe, avagy a mezőn elbújt Ikarus.
Csak úgy.
Júniust pedig a tartaléksorba került T&J-s Setrával zárnám. Tipikus esete annak, amikor a tartalék jobb, mint a fordakocsi. :D
 Elérkeztünk a nyár közepéhez, azaz júliushoz, amikor sikerült megejtenem életem eddigi legjobb túráját Erdélyben. A túra 5 naposra sikeredett, melyből nagyjából másfél nap a magyar részen való csengetésről szólt (A túrákat elolvashatjátok bármikor itt, itt és itt.)
Ezen kívül megejtettük első szerkesztőségi kirándulásunkat is, melynek célpontja Mezőkövesd és Eger volt (közösen megírt posztunk itt található).
Ellátogattam Balassagyarmatra és Salgótarjánba, ahol persze a legfőbb hiányzómat (CKC-958) nem sikerült kilőnöm.
Budapesten is zajlott az élet, elindult a szokásos nyári 4-6 villamospótlás, mely még számomra is érdekes fotótéma volt, illetve fotózgattam a Sasadi úton és Rákoskeresztúron is. Ötkerrel eltöltöttünk néhány órát Gödön is, a 2 helyis 405-ös után epekedve, melyből végül csak egy lett meg, de azért annak is örültünk.
A Bakonyban is jót túráztunk, jártunk többek között Zircen, de a környékből kicsit kieső Székesfehérváron is. A fő cél néhány dudari Bakonyos Ikarus megörökítése volt.
A hónap végén pedig egy családi kiránduláson vettem részt (Pécs-Harkány-Siklós), ahonnan természetesen a buszos képek sem hiányozhattak. Talán én vagyok az első ember, aki Csarnótán buszokat fotózott.
Ebben a hónapban készítettem a legtöbb képet és jártam a legtöbb helyen az évben.

Ex. Szabolcsos 250-es Csíkszeredán. Az ilyen képekért érdemes élni! :)
Kilátás a Fogarasi-havasokból, 2222 méterről.
A Bakonysági túra egyik legnagyobb fogása.
Budapestről is legyen kép. :)
Egy reggel Csarnótán és az első betérő járat.
Lassan véget ér a nyár mi pedig elérkeztünk augusztushoz. Ez a hónap nagyrészt a pihenésről szólt, de természetesen nem hanyagoltam el a fotózást szem. Egyik reggel kicaplattam Budaörsre, hogy végre nekem is meglegyen a frissen átalakított BPO-370. De ami ennél sokkal fontosabb az az, hogy a jómagam is részt vettem a Kecskeméti Repülőnapon, mely a buszok szempontjából nagyon élvezetes volt (link a történésekről). Következő alkalommal szeretnék azonban a programokon is részt venni.
Sokat fotóztam Budapesten, az áprilisban meglőtt MHZ-021-et sikerült negyedszerre is meglőnöm. :D Fotóztam egy kis Sziget Különjáratot is, illetve az egyik legfurább villamospótlót is, mely valaha volt Budapesten, a 6-47V-t. HB 52-74-ért is kinéztem a Gyömrői útra, illetve a szokásos utasszám méréseket kihasználva fotóztam néhány 412-es Hűvösvölgyben. A hónap végén megejtettem egy egész napos kirándulást Zaláéknál. Hosszú idő után eljutottam Keszthelyre, Hévízre és Zegre (A túrát itt olvashatjátok el).
Az egyetemre beiratkozás végett ismét eltöltöttem egy napot Győrben, a hónap végén pedig egy újabb családi kirándulás keretében Zamárdiban és Siófokon is fotóztam.

BPO-370 és a Bode ajtók.
Hogy ne csak honvédségi képeket lássatok Kecskemétről.
HB 52-74.
Az egyik legnagyobb rendszám a sok közül, a Zala túrán.
Sebesvonat Zamárdiban.
Vácról is legyen kép, szokás szerint itt is fotóztam egy keveset.
Immáron az ősznél tartunk, bekopogtatott az ajtón a szeptember. Idén sem maradhatott ki a polgári Ikarus találkozó, illetve fotóztam némi Körös Volánt Békéscsabán és Orosházán (nemrég készült el a beszámolóm, itt láthatjátok), a hónap végén pedig ellátogattam a Vasúttörténeti Parkba egy nagy rendezvény keretében. Már nem is kell mondanom, hogy Budapesten és otthon is csináltam néhány fotót, illetve néhány honvédségi busz reményében kiruccantam a szomszédos Püspökszilágyra is, de csak egy King Longot sikerült megörökíteni.

Kirándulás Tiszacsegére.

Mozdonyversen a Vasúttörténetiben.

A hónap autóbusza a "helyi Liget" előtt. :D

A püspökszilágyi nap egyetlen képe.
Októbertől aztán időhiány miatt csökkent a pixelek száma, amiket fotóztam, azokat is nagyrészt a munka miatt/mellett lőttem Budapesten. Az egyik hétvégén ellátogattam a Dél-pesti garázsban megtartott nyílt napra, ahol a halálból visszahozott BPO-477 számított a nap érdekességének. Ezen kívül otthon fotózgattam még kicsit, szokás szerint.

Októberi életkép az Óbudai-szigeten.
BPO-477 a Dél-pesti garázs előtt.

LVH-027 a 314-esen. Fél éve itt volt már, illet már lekapni.


Ebben a hónapban indult útjára a 236-os járat, melynek azóta is főszereplője MKL-981.

A hónap rendszáma pedig ez az ukrán rendszámú 256-os lett, a Közvágóhídnál.
Novemberben is kimozdultam egy napra a szürke hétköznapokból és túráztam egyet Ajkán és Veszprémben. Továbbá a Járműfotózás blog szerkesztője ellátogatott hozzám egy napra, sikerült vele megismertetnem a T&J féle kultúrát illetve fotóztunk egy napot Budapesten. Nagyjából ennyiből állt össze a hónap.

A veszprémi kiránduláson kinevezett nap képe.
Elérkeztünk az utolsó hónaphoz, decemberhez.
Ahogyan október óta, úgy ebben a hónapban is a munkának éltem, így néhány pesti képen kívül csak egy túrára futotta a szünetben, melyben Baját látogattuk meg és előtte/utána némi Kunság Volánt is fotóztunk (a túrát itt nézhetitek vissza).

"Mennyből az angyal...."
A Bácska túrán lőttem meg JHZ-070-et. Nehéz döntés, de ő lett a nap rendszáma.
Huh, hát jó hosszúra sikerült. Én is belefáradtam mire megírtam, a vízjelezésre pedig már időm se jutott, így az most kimarad. :)
Ez volt 2013 az én szemszögemből, BUÉK mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése