2014. március 3., hétfő

Egy kis kirándulás Borsodban

Most nem akartam frappáns címet adni a posztnak, ez szerintem elég lényegre törő lett. Valóban inkább kirándulás volt ez, mint fotótúra, két nem buszfotós haverommal vágtunk neki az útnak. Persze buszfotózásra alapoztuk az egész utat, így egy posztot simán összehoztam belőle. :)
Reggel 6 után az M31-esen át kezdtük az utunk, Hatvanig meg sem álltunk. Úgy vagyok Hatvannal, hogy ha a 3-ason megyek kifelé, oda mindig érdemes benézni, még úgyis, hogy nem nagyon kell onnan már semmi. Most is volt értelme a benézésnek!
Körülbelül 3-4 napig nem voltam 100% a Hatvani Ikarusaiból, szinte még fel sem fogtam, hogy 2014-ben is van olyan Volán, ami Ikarust vesz, máris ki is pipálhattam.
Ismerős lehet a fb oldalunkról, de innen sem hagyom ki. :)
Ezen kívül is találtam még itt fotózni valót, Budapest-Eger lassújáraton FLX-254, CCC-636 újralövése, illetve a Jászkun is be tudott férni ebbe a posztba:
DUD-603 "Gyászberényből", örültem neki, arra nem fotóztam még, így kevés 200-asról van fotóm a Jászkuntól
Jól kezdődött tehát a nap, csapattuk is tovább Tiszaújváros felé. Mezőkövesdre is csak benéztük, ott semmi nem volt, így Tiszaújvárosig nem is álltunk meg. Sajnos már itt sem volt maradéktalanul szerencsém a fényekkel, 2-3 ellenfényes busz is volt bent, meg a tárolón sem volt minden jól lőhető.
A Sprinter persze 10 pontos, de a GMX-684 sem volt rossz, középen a 266-os (BPR-689) már nem volt az igazi
Azért volt, aminek sallangmentesen örülhettem. :)
Vicces, de a Hajdútól ez az első 256-os, amiről van fotóm. Anno Debrecenben helyit lőni voltam még a Hajdús időkben, egyébként meg nem nagyon jártam még a Tisza másik felén...
Tiszalúc következett ezután, aki képben van a környék buszaival, annak nem kell mondani, miért. Nagyon kevés már a fixfordás 266-os az országban, az egyik itt található.
BPR-154, Tiszalúc vasútállomáson. Ez a kocsi itt a helyijárat.
Ez egy ánuszfotót is megért, a fenti képnél szerencsém volt, hogy egy kis felhő éppen jött. Állhatott volna azért fordítva a busz.
Nem fogok politizálni, de szerintem az alábbi kép üzenetének nem kéne politikának lennie. Kevés ilyen szép trianon-emlékművet láttam eddig az országban, mint ez, Tiszalúcon:
Az összes volt országrésznek van köve, azokkal együtt viszont a fal alig látszódna, ezért ezzel illusztráltam inkább
Szerencsre vezetett innen az utunk. Ott a csoki és a bor miatt hosszabb ideig időztünk, nem sok hely van az országban, ahol az utcán csoki illat terjeng. :)
Persze buszokat itt is fotóztam, bár a fényekkel megint nem sok szerencsém volt, azért 1-2 jobb kép is született:
BOS-776 mögött amúgy az LDL-591 állt, szerencsére később elmentek tankolni, így az is meglett.
A tároló dél elmúltával kezdett jó lenni. Tovább nem maradtunk, így ez volt a legtöbb, amit ki lehetett hozni a fényekből.
BPR-163, a nap utolsó 266-osa. Többet reméltem.
Monok-Abaújszántó útirányon át Encsre indultunk tovább. Monokon Kossuth szülőházát és az Andrássy kastélyt néztük meg, szép hely. Busz Abaújkér és Abaújszántó között jött velünk szembe, nem a legjobban sikerült ez a kép sem, de elég hangulatos.
Amúgy sem gyakran találkozom a Gönc-Encs járattal. :D
Gibárt előtt, egy nagyon komoly szerpentinen CCX-873 jött szembe. Ha előbb vesszük észre és nem megy el a nap, az év képét lőhettem volna, így a szerpentin után, felhősen lett csak meg, tucat kép. Sajnos, pedig ez tényleg nagy lehetett volna. Mindegy, Encsre 1 előtt nem sokkal értünk, egy darab busz sem volt. Eljött hát az ideje a napi tippmixelésnek az encsi lottózóban. :)
Este kiderült, Encs szerEncsét hozott, jöttek a meccsek. A buszok viszont nem nagyon, BHR-037 érkezett csak Miskolcról. Mi meg indultunk Miskolc felé a 3-ason. Útközben sok érdekességet már nem találtunk, így nézzük, mit hozott Pataky Attila szülővárosa. :D
A fények sajnos itt is inkább rosszak voltak, mint jók. Sok buszról nem lehetett így képem, vagy csak rossz minőségben lett meg, de azért sikerrel is jártam. Nézzünk előbb két újralövést!


Legutóbb napos-ajtótlanban lőttem, most emeltem a tétet. :)

Tavaly nem sütötte a nap, mikor elém került.
Ez pedig egy érdekesség, az első szerkesztőségi túráról talán rémlik valakinek (ha nem, a link felfrissítheti az emlékeket ;) ), hogy lőttük a fehér HLD-899-et. Azóta ez a busz volt felújításon, és ugyan az egységesítés miatt fehérnek kellett volna maradnia, Gyöngyösön elnéztek valamit... :D
"Borsod? Azoknak sárga kell, nem? -Persze, tuti nem fehér, nem is értem, hogy lehetett az"
Ne csak Ikarus legyen, egy kis kakukktojás a posztban.
Mondjon bárki bármit, a SÜ MAN szép. :D
MVK-t is lőttem, ha nem is sokat, főleg 400-asokat sikerült, köztük az első 415-öst, ami anno még BKV-fényezéssel járt. De nem arról teszem be a képet, mert azt ugyanott lőttem, mint a MAN-t. :)
HDF-366, amúgy az EKG is 4-es volt aznap.
Belszolgálatit is sikerült fotózni, ráadásul jól is sikerült a kép.
A rendszáma mint valami taxinak.

Végezetül még két kép, nem lesz ez egy hosszú poszt, de a Borsodról írni mindig jó, fotózni őket meg még jobb. Ennyi Ikarusa nincs másik Volánnak, mint nekik.
Legyen egy 263-as is!
Egy 250-esnél jobb zárókép pedig nem is szükséges.
Haza felé a 3-ason mentünk, 1-2 kép még született, de semmi extra. Jó kis út volt ez, nem az a tipikus csengetős nap, de azért született éppen elég rendszámom, és elég jó volt a kollektíva is. :) Meg országot járni nem csak a buszokért kell, Szerencs például nagy kedvencem lett, igaz, a jó buszos felhozatal sem egy utolsó szempont. :)
81 kép fért ezúttal a galériába, sajnos a fények miatt több gyengébb minőségű kép is van benne, ezért elnézést, de azért a jobbak van többségben, amik remélem kárpótolnak mindenkit.
https://onedrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!147#cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!2095

Ha minden jól megy, a héten még mindketten jelentkezünk, addig is köszönöm a figyelmet!

3 megjegyzés: