2014. március 10., hétfő

Kora tavaszi levesfőzés Budán

Eddig néhány friss selejten kívül a blogon egyáltalán nem foglalkoztunk a BKV-val. Ezen már csak azért is változtatok, mert budapesti vagyok, meg egyébként is annak idején a BKV fotózásával kezdtem ezt a hobbit. Nagyjából 2-3 éve untam rá a BKV-ra, és még inkább a Volánokra koncentrálok azóta is, de a hazai pályán sem hagytam abba a fotózást, így jó néhány bkv-s képem készült az elmúlt időszakban is.
A múlt héten Hűvösvölgyben végzett utasszámmérést a BKK, ami kiváló alkalomnak bizonyult egy kisebb poszt összehozására. A levesfőzés pedig az utasszámmérő berendezés nevéből jön, nevesítve a Knorrból. Ezzel máig sem sikerült teljesen felszerelni a Citarokat, így az elmúlt héten Hűvösvölgy alacsonypadlós kiadását Cinkotáról és Délpestről oldották meg, mérős 412-esekkel. Korábban már volt hasonló Óbudán is, egy-két képet beteszek abból is nyitányként, aztán jöjjön a friss téma!

Tavaly tavasszal is volt hasonló budai levesfőzés:
BPI-011 a Keled úton. A busz nem rég lett selejt.
Ősszel is volt utasszámmérés, 2012-ben a 218-ason, 2013-ban a 137-esen járt Óbudán 412-es:
Ősszel a 10-12 és a 10-55 volt a vendég. A 10-55 szinte minden hasonló mérésnél előkerül.
2012-ben a 02-17 is járt a 218-ason, ami azóta már selejt. Nem fogjátok kitalálni, de a BPI-055 volt a másik mérős kocsi itt is. :D
A galériába erről a három korábbi alkalomról is lesz még 1-2 kép, most azonban térjünk át a poszt apropójára! Persze hol máshol, mint Óbudán kezdődik ez is... :)
Ezzel mentem át Hüvibe. Szeretem a 412-eseket, de ez bizony egy hulladék!
A 29-es vonalra egyébként a 64-esről való átszerelés miatt került 412-es, mérni csak az 57/257 illetve a 64-es és társai járatokat mérték. Érdekesség, hogy a 64-eseket Cinkotáról, az 57-es két kocsiját viszont Délpestről adta ki a BKV. Egyik sem egy rövid garázsmenet...
A két délpesti vendég egész héten a 02-25 és a 02-34 volt.
Mert nincs két egyforma 412-es! Nekem ez a világoskék változat a kedvencem, bár a fent látott eredeti színátmenetes festés sem volt rossz. A sötétkék ezeknek sem áll valami jól.
Cinkotáról azért változatosabb volt a kocsikiadás. persze nagyrészt ugyanazok a kocsik jöttek onnan is, de a leosztás is eltért, illetve egy-egy kocsi csak egy napra tűnt fel.
A BPI-037 például nem volt állandó vendég. A kiírás vicces, egyébként aznap ez volt a tartalék 412-es.
BPI-014 is a szakadtabb 412-esek közé tartozik.
Egy ánuszfotó is elfér.

Nézzünk körül a vonalak más részein is, bár Hűvösvölgy Budapest talán legszebb végállomása.
A Templom teret szinte minden járat érinti Solymáron:
Ennek ellenére ezt az egy képet készítettem ott. Jó kocsi ez a 10-19, de a motorja nem az ilyen dimbes-dombos vidékekre való. Nem véletlenül Cinkota és Délpest között lettek szétosztva az utóbbi években...
Solymár, Auchan az egyik kedvenc fotóhelyem. Az utóbbi időkben hanyagoltam, hiba volt, rögtön lett rendszámom a vonatpótlóról, meg Econellt is most fotóztam ott először. :D
De térjünk vissza a témánkhoz!
Az Auchan kijárat kitűnő fotóhely délelőttre. Nyugis. :)
Nagyon tetszenek ezek a világoskék 412-esek! Tudom, mondtam már, de a képről ez jutott eszembe. :D
Az áruház melletti út is jó hely, ott ráadásul elhalad a VP is. Sajnos a nap ott nem volt velem, de végülis mindegy, ott lőttem mást, a kijáratnál meg 412-est.
Újra Budapest, megint egy kis hazai terület. Sajnos itt napos időben nem sikerült fotóznom.
Ahogy az elején is említettem, a 10-55 kihagyhatatlan knorrozáskor!
Azt még eddig kihagytam, hogy napi 2 412-es a 26-os vonalra is jutott. Ott annyira nem érdekes ez a típus, korábban csak az járt ott. Nem baj, egy kép befért onnan is, sokkal többet úgyse lőttem ott.
BPI-023, első nap sikerült Hüvi tartaléknak kiadni így kijelző nélkül. Mondjuk az ide-oda szerelgető 64-esen még viccesebb lett volna, itt a 26-oson annyira nem volt gáz.
Még egy kis Solymár, a vonatpótlón újabb rendszámokat lőttem ott amúgy, abból már a 4. rész is érik. Azért a temetőnél a 412-esekre is hagytam időt. Szemből a 10-19 jött, mivel csak a héten lett róla 5 különböző helyen képem, inkább a 10-46-nak adok egy kis teret. :)
Imádni való ez a 4-5 különböző festés a 412-eseken.
Ez valóban egy rövid poszt lesz, hiszen már a végénél tartok. Ugyan múlt hétfőn is azt írtam, hogy a héten lesz még poszt, akkor sajnos tévedtem. Most talán igaz lesz... ;)
Záróképnek egy ritka hűvösvölgyi együttállás:
Igazi hangulatkép a knorrozásról. Mondjuk a 276E helyett lehetne 64-es a kijelzőn, de annyi baj legyen!

Gondolkoztam, hogy van-e értelme galériának, de van. Ezúttal tényleg nem sok képpel. Azért, csak, hogy mindenkinek kedvezzek, erre a posztra is jutott kuriózum. Hány típushomogén posztot olvastatok eddig? ;D
Mindössze 29 kép, de csak 412-esek! https://onedrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!147#cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!2177

Lesz majd életképek poszt is tőlem, de összevontam a februárt a márciussal, ugyanis februárban a két már megírt túrán kívül nem vittem túlzásba a fotózást. Persze lőttem ezt-azt. :)
Köszönöm a figyelmet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése