2014. május 19., hétfő

Egy nap Borsodban

Nem olyan régen, már ebben a hónapban egy rokonlátogatás kapcsán adódott lehetőségem arra, hogy bejárjam Borsod-Abaúj-Zemplén megye egy részét. Megérte! :)
A reggel 6-os 'újhelyi sebes vonattal indultam útnak, Mezőkövesd volt az első állomás. A vasútállomáson ezúttal semmit nem találtam, a telepen egy hiányzó 256-ost tudtam kiszedni, sajnos a 266-os teljesen hátul állt. A buszállomásig sétálva megnéztem az MSE-stadiont is, mint még egy NB1-es csapat otthonát. Azóta már tudjuk, hogy több, mint egy évig itt bizony nem lesz első osztályú meccs, a Mezőkövesd visszatért az NB2-be. Egyébként ahhoz képest, hogy a héten előtte, majd utána is milyen jó idő volt, meglepően rossz idő fogadott Matyóföldön, ami az alábbi képeken látszódni is fog.
AGX-501, kellett már, a telepen kívül eddig sok 200-ast nem láttam...
Nem tudom, hogy ez fordakocsi-e, de nagyon örültem neki!
Legyen innen egy ajtós kép is! Szintén nagyon örültem ennek a kocsinak is, többször jött már velem szembe full ellenfényben a 3-ason, vártam már, mikor lesz alkalmam lefotózni. :)
A következő sebessel már mentem is tovább Miskolcra, a vasút felé sétálva még egy hajdús C56, és a most éppen mátrás HAN-769 jött velem szembe.
Szerencsére Miskolcon már olyan idő volt, amit vártam. Egy kis vonatpótló fotózással kezdtem a megyeszékhelyen:
Nem lehetett okom panaszra, megfelelő fogadtatás, na! :D
A Tiszain tökéletes volt a fény a tárolóra is, így lőttem némi MVK-t is.
Budapestiként ez nem valami érdekes színvilág...
Jók ezek a 435-ösök, bár Miskolcra sosem helyit lőni megyek, azért 1-2 mindig horogra akad.
Mielőtt túl unalmassá válna az egyforma képek berakosgatása, a Rába után megyünk is a Búza térre!
A buszvégre odafelé gyalog mentem, villamost nem fotóztam. Buszt se sokat út közben, csak egy Conecto jött szembe jókor:
Itt úgyse fotóztam még. :D
A Búza tér szokásához híven tele volt, és persze most is nehezen láttam át, mi merre, merről, hogyan... Mikor odaértem, a tároló még éppen lőhető volt napsütésben is, de igazán a hátsó bejáraton érkezők voltak jók az ívben, meg persze ajtótlanból az indulók egyik fele. Ez például kifejezetten tetszett, a busz is, a fények is:
BHK-486 azonnal indul. Trilex, ráncajtó, ennél csak az lenne jobb, ha ajtósból jól lőhető lett volna...
Közben megérkezett a nap első 266-osa, de ez már megvolt, JOB-702. Persze csak ajtótlanban lett meg szépen, mert éppen akkor jött, amikor a fenti képet csináltam.
Túl szép lett volna, ha azt is sikerült itt fotózni. Na mindegy, azért ezt sem bántam.
Akadt pár hiányzó 260-as is, az AKD-872 csak felhős időben lett meg, pedig annak JOBban örültem, de így nem azt teszem be a posztba.
Nem egy Conecto is elém került itt, akiket az érdekel jobban, azok mindenképpen nézzék meg a galériát is!
Már bőven necces volt, hogy elérem-e a vonatot, indultam is a busz felé, amikor végre beesett az a busz is, amiben titkon reménykedtem. Meg is volt a nap első hiányzó 266-osa!
BPR-149, nem a legjobb fényekkel, de már sietnem kellett.
Azért az MVK tett róla, hogy izgalmas legyen a napom, nem, hogy nem volt időm vonatpótlókat lőni a Tiszainál, de 12:37-kor szálltam le a buszról (+9-be érkeztünk be...), és 12:36-kor indult a vonatom. Azért csak sikerült elérnem, ilyenkor nem bánom, hogy a MÁV sem mindig olyan pontos... :)
Sárospatakig élveztem az itt már személyként közlekedő, de feláras sebesvonat száguldását. Ott indult csak be igazán buli, szinte csak 200-asok voltak bent. Szerencsére a vonathoz hangoltan közlekedik ott a legtöbb járat, így tele volt a buszvég.
És ez nem minden, volt ott még ezeken kívül is busz, természetesen azok is többnyire 200-asok voltak. :)
A járatok egy része indult is, szerencsére addig a nap is újra előbújt.
CKH-916, ő például nem szerepelt az előző képen. Az egyik kedvenc képem ez egyébként a napról.
JOB-719, jó hely ez. :)
Szerencsére néha volt felhő is, így a hátsó tárolón álló busz sem maradt ki. Nekem úgy tűnik, nem sokat járnak ezzel...
JOB-689, bőven jutott 266-os erre a napra. :)
Hogy ne csak Ikarus legyen! :D Mondjuk ebbe a posztba nem volt egyszerű egy úgy-ahogy épkézláb Credo-s képet is beletenni, de mivel tudom, hogy sokan szeretik ezt is, egy csak elfér.
Sárospataktól ezzel a képpel búcsúznék.
Minden 200-ast nem teszek fel innen, unalmas lenne úgy a poszt, de azt hiszem, egyértelmű, hogy Sárospatak jó hely! Innen még Sátoraljaújhelyre is továbbmentem, természetesen 266-ossal. 'újhelyen sajnos a vasútállomáson csak felhős időben volt esély fotózni, ha kisütött a nap, akkor totál ellenfény. A galériába azért onnan is bekerült pár busz, Ikarus is, Credo is. A városból egy képet azért feltennék:
Ezzel utaztam a két város között, élvezetes út volt.
Sátoraljaújhelyen némi pihenő után csatlakoztam a családhoz, és már a csonka-országon kívül folytattuk az utat a rokonsághoz. Azonban hazafelé még egy helyen megálltunk fotózni, az ott készült kép lesz a poszt záróképe:
Olaszliszka-Tolcsva, vasútállomás. Akik a facebookon is követnek minket, láthattak, hogy szerkesztőtársam előzőnap jobbkor járt erre, bár nekem legalább nem kellett pózoltatnom a két buszt, mert nem volt ellenfény... Amúgy BPR-648 és JLZ-517 a két 266-os, méltóbb zárás nem is lehetne. :)
Ez volt tehát az egy napos borsodi túrám. Élveztem, erre a környékre mindig szívesen megyek, a felhozatal alapján ez gondolom érthető. :) Jöjjön a végére a galéria, 98 képpel: https://onedrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!2416
Köszönöm a figyelmet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése