2014. május 5., hétfő

Hosszú hétvége az ÉNYKK előtt...

Idén május 1-je csütörtökre esett, így az év első 4 napos hétvégéjét élvezhettük ki. Persze gondolom az érettségizők nem élvezték annyira...
Barátnőmmel a Jeli arborétum meglátogatását terveztük a hétvégére, ilyenkor érdemes, a rododendron virágzás miatt. Persze van még a környéken más látnivaló is, így nem csak egy napra mentünk. Szerencsémre olyan párral áldott meg az ég, aki elviseli, hogy ha A és B pont között érintjük mondjuk a K-t is, így aztán az odaút és a visszaút során is külsőtelephelyes kocsikat kerestünk. Csütörtök reggel Zsámbék felé indultam útnak, ahol máris sikerült lőnöm egy hiányzó King Longot. Ettől most megkímélem az olvasókat, akit érdekel, a galériában benne lesz. A következő megálló Bicske volt, ahol a Tesco-nál három viszlós kocsi is bent volt.
Ez így még hiányzó volt.
Dadtól már ketten folytattuk az utat, a szinte már megszokott Kisbér-Pápa közötti úton. Kisbéren semmi érdemleges nem volt, ami volt, az is ellenfényben. Bakonyszombathelyen szembejött a DUD-627 járatban, sajnos későn vettem észre, annyit nem ért, hogy utána menjek, már megvan. Rédén most nem volt semmi érdekes, Bakonyszentlászlóra viszont érdemes volt felmenni.
Elé parkolt egy autó, de így is faszán meglett, az utolsó hiányzó Solina!
Annak idején az 543-ast is ebben a faluban fotóztam, akkor mondjuk nem Credo volt a helyi AUDI-s kocsi... Gic felé vettük az irányt, ahol nem volt semmi extra. Nagydémen két bakonyos kocsi is aludt, egyik sem kifejezetten jó fények mellett, és egyik sem volt hiányzó, így hamar Lovászpatonán találtuk magunkat, ahol az első kulturális célú megállást tartottuk. Busz egyébként itt nem volt, ahogy Gyömörén sem. Téten is csak valami maszek hulladékot találtunk, igaz, nem is nagyon kerestem a Kisalföld környékbeli autóit, alapkocsik Győrből. Így aztán viszonylag hamar eljutottunk Szilre, ahol a nap első KAV-os rendszáma meglett.
Mi más lehetett volna...
Vág következett, ahol sajnos nem volt semmi, pedig kellett volna lennie egy E95-nek. Beleden sikerült a nap első hiányzó Ikarusát fotóznom, ám sajnos azt a helyi Volán telepen tettem, a HGS-216 személyében, így a képet nem teszem fel. Mihályi volt a következő megálló, egyben az út során a legészakabbi település is, onnan Vasvár felé már nagyjából kerülő nélkül mentünk.
Ha azt mondom, ez volt a jobban lőhető busz Mihályiban, gondolom érthető, miért nem az E95-öst teszem fel...
Cirákon végre értelmes kép is készült Ikarusról, az ebédidőben érkező járaton. Az itt lakó kocsik már megvoltak.
Viszont a GZF-221 nem volt még meg. :)
Dénesfa elnyerte a tetszésemet, ezért:
Ráadásul a Credo rendszáma alig tért el az EAG-étól, fasza!
Csáfordjánosfán is két busz volt, két E95, amiből az egyik hiányzó volt. Sajnos ott nem ilyen fények voltak, így ugorjunk is át Vas megyébe! Tompaládony külsőtelephelyes buszát egy korábbi túra során már fotóztam, most még annál is rosszabbul állt. Azonban Szelestén már jobb volt a felhozatal!
Volt a faluban még egy napos-ajtós Credo is.
Vát és Vép is csak ARC-okat tartogatott, ezt főleg utóbbi településen sajnáltam, ahol 280-ast is vártam. Az egyik buszt legalább 10 pontos helyen fotózhattam.
LCU-321, Vép.
Vasvárig már csak egy helyen fotóztam, ott viszont a nap rendszámát sikerült. Nem jól sütötte a nap ezt a buszt, de azért ki lehetett belőle hozni egy értelmes képet is.
JBF-427, egy vázcserés Ikarus 260.06, Rábahídvég.
Na igen, ha fordítva állt volna be, akkor még jobb lett volna a buli.
Vasváron csak este fotóztam, addig a szállás elfoglalása meg városnézés volt a program. Sok érdekesség buszos szemmel nem nagyon volt a városkában.
Egy új Credo, a Vasinál még nem kerültek fel az új buszokra sem a régiós matricák.
Másnap reggel az arborétum és az egyéb természeti látnivalók felkeresése előtt is itt kezdtük a napot. Közben a fényképezőm akksija majdnem lemerült, így már nem kapcsoltam be mindenért. Délután érkezett a töltőm Zalaegerszegre, addig néhány képhez barátnőm fényképezőjét hívtam segítségül. Például ehhez, Credo eddig úgyis alig volt a posztban. :D
Egy ideig Szombathely helyi közlekedésében vett részt ez az LC, most vasvári tartalék.
A Jeli arborétum parkolójában is lett egy rendszámom, mert miért ne? :D
Mit ne mondjak, "gyönyörű" buszok ezek az ÖAF-ok...
Késő délután indultunk el Zalaegerszegre a töltőmért, persze nem a 76-os úton. Az első érdemleges rendszámot Vaspörön találtam. Ha már nem Ikarus, legalább kocka Merci legyen!
EUK-161, Mercedes O407. Vaspör egyik végén ez van, a másikon egy 256-os, nem rossz hely.
A szomszédos Zalaháshágy is tartogatott buszt.
Így kell ezt, a főút mentén mind a két busz, nem kell keresgélni.
Zalaegerszegen fotóztam legközelebb. Néhány rendszám befigyelt, ami még hétvégén sem meglepő, nem állok a Zalából olyan jól.
Az egész hétvégéről az egyik kedvenc képem. Itt már tényleg az utolsókat rúgta az akksi.
Ez már sajnos nem az én gépemmel készült kép, és egyben a nap zárása is, hiszen nem sokára érkezett a budapesti járat.
A posztnak azonban közel sincs még vége! Másnap reggel már feltöltött géppel rögtön egy kis kitérővel indult a nap. A karakói E95-ös lefotózására máshogy nem igazán lett volna már lehetőségem, így reggel 8 után néhány perccel elugrottam érte Kámra.
GDK-581 a reggeli járatán. Papíron két járat egyébként a Karakó-Kám és a Kám-Szombathely járat, csak tudnám, minek?
Lassan búcsúztunk Vas megyétől, Oszkó-Csehi-Bérbaltavár útirányon át, melyekben Man-Credo-Man sorminta volt a Vasi Volántól, azonban Bérbaltaváron már zalás kocsi is lakik.
LMH-287, tetszetős.
Zalaszentgrótig nem találtam újabb kinnalvós buszt, ott viszont minden bent volt, amire számítottam. Sőt, a városba érkezvén még egy 546-os is szembejött.
Egyszer kilőttem a 'ligetben, de azért ez csak jobb helyszín. :D
Mindig nagy öröm hiányzó 200-ast lőni a Zalától! :)
Fasza 7700-as.
A címben említett ÉNYKK-ból még két Volán nem volt. Nos, Balaton nem is lesz, így sajnos nem teljes a kép, viszont a hazaút második felére jutott egy kis Somló. Még Zala megye területén bukkantam az első két Credo-ra Sümegcsehiben, szépen, egy utcában parkolva.
LNV-399, a 401 volt a másik, ezzel szemben.
Sümegen sajnos a Volán telep kintről lőhetetlen, bemenni meg hétvégén nem lehet, így csak egy hiányzót tudtam kilőni, az is tapolcai. Persze, hogy Credo, LNV-390. Mivel lőttem még egy rendszámot a Somlótól, és természetesen az is Credo, így inkább csak azt teszem be.
LKC-087, Káptalanfa
Devecseren már nagyon esett, és nem is volt ott semmi érdekes, így hamar mentünk tovább Pápa felé. Noszlopon még egy utolsó somlós kinnalvósba botlottunk, természetesen Credo volt az is. Pápán mindössze 4 busz volt bent, ebből csak az AUDI-s kocsi nem volt meg. Ugye nem kell mondanom, hogy az is Credo volt? :D
Akadt azért ott két olyan busz is, aminek örültem:
KMY-819-ről csak egy népligetes del képem volt...
Erre nem számítottam... Mindenesetre nem semmi, örültem neki! :)
Pápáról már úgy indultunk haza, hogy csak indokolt esetben állunk meg, így a megszokott bakonyos Credokat nem lőttem ki Pápa és Veszprémvarsány között. Kisbérre azért benéztünk, végülis nem hiába. A MIZ-169 meglett ajtósból is, illetve erről is már ideje volt egy kulturáltabb képet lőnöm:
Ez sem az igazi, de a Sasadi felüljáróról lőtt 7 éves képemnél csak jobb.
Hánta másik szerződéses járata is meglett, igaz, az nem a buszvégen parkol, és nem is E98-as. :)
BRA-625, Hánta
A poszt utolsó képét tegnap a facebook oldalunkon már láthattátok, azért beteszem ide is, méltó zárása ennek az írásnak. Nagyon jó kis hétvége volt ez, nem csak a buszok miatt, nem hagyományos értelemben vett fotótúra volt ez, hanem "családi kirándulás", de ha már útra keltem, csak fotóztam egy jó adag kinnalvóst. :)
FIN-985, Vérteskethely
Végezetül szokás szerint most is jön a galéria, ezúttal 66 képpel: https://onedrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!147#cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!2349
Köszönöm a figyelmet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése