2014. június 10., kedd

Nyárelő (nem csak) az Alba Volán jegyében

Május és június első felének életképeit két posztban foglalom össze, az egyik ez, a másik pedig majd a BKK-val fog foglalkozni. Ebből kifolyólag a főváros ebben a posztban csak érintőlegesen kerül elő.
Természetesen a posztot úgy kezdem, hogy semmi köze se legyen a címhez és a téma fővonalával, egészen pontosan két Conecto adja meg az alaphangot:
HPF-261 a Vermes Miklós utcában
IBN-665 pedig az Árpád hídnál. Évekkel ezelőtt itt is gyakori volt a Conecto, mostanában csak akkor tűnnek fel, ha valami rendezvény van a Hungaroringen
Rátérve a témánkra, hol máshol, mint Dadon kezdődik most is a történet! Na de hogy is kapcsolódik az Alba Volánhoz, mikor az nem is jár oda? Hát így:
DUD-497 kölcsönben a Vértes Volánnál.
Tatabányán egy másik érdekesség tűnt fel mostanában. Az ugyan már jó ideje ismert dolog volt, hogy az egyik dunaújvárosi C83-as Tatabányára került. Azonban csak most tűnt fel menetrendszerinti járaton, a Szöllősi Travel jóvoltából, aki a Vértes Volán alvállalkozásában közlekedteti a szerződéses járatokból felszabaduló buszainak egy részét, így ezt is:
Vértes Volán matricával még szexibb lenne.
 Elmaradhatatlan még egy "off" téma is, a fotó vizsga előtt jeligére lőtt képeim közül a kedvencem. Budapesten még nem sikerült fotóznom ezt a jószágot:
Bejövős típus.
Másnap aztán kicsit kiengedtem a gőzt, elmentem Mórra fotózni. Útközben néhány alap fehérvári hiányzómat sikerült kipipálnom:
GVP-950, aznap amúgy 3 hiányzó GVP-t is lőttem, a franc gondolta volna, hogy ezek nincsenek meg... :D
Egy kis alvi, most már a VT-Arriva részéről.
Egy MAN NG312, ez is bejövős nekem, olyan igazi Tesco-busz feeling.
Móron már fél 2 környékén beindul az élet, akkor érkezőben lehetett lőni a buszokat és kisbuszokat. Sajnos az utóbbiak vannak többségben, de azért nem volt okom panaszra.
FIZ-222 érkezik. Amúgy már odaúton is megtaláltam ellenfényben Bodajk közelében.
A Kombusz/Komtravel sok Setrája és kisbusza között öröm látni a néhány Ikarust.
Érkeztek sorban a többiek is, mind az n+1 blog/oldal móri részében szerepeltek már, nem kell bemutatnom őket. Egyet azért még kiemelnék, a még most is összesen kb. 15-20 móri műszakváltós Ikarus közül az alábbi az egyetlen, ami még őrzi a korábbi Mór kft-s flottaszínt:
AFC-186 marad meg ilyennek. Nem mondom, hogy éppen unalmas lenne a többi Ikarus színvilága, de hiányozni fog ez a fényezés.
2 után nem sokkal a Sewstól elindulnak kifelé a buszok, azért nézzünk meg párat, volt olyan, ami itt újdonságnak számít. Először néhány Setra érkezett a kúttól, mind nyitott ajtóval, mögöttük ez vizont szerencsére nem klímázott:
Ez az ex. kisalföldes 256-os nem rég még Székesfehérvár környékén járt, a Fevitához.
MJA-078 Tatabányáról jár ide, szép autó ez is.
"Bocsi neharagÚdj, ez Alba Vólános volt?!" -elmaradhatatlan poén... :D
A néhány kisbusz egy része...
Ex. rendszám, előélet valaki?
Mórból elég lesz ennyi bőven, még azért az egyik helyis kocsit beteszem búcsúzóul:
GSA-465, kicsit szakadtnak tűnő E94-es. Ugyanilyennel lejárnak 'fehérvárra is, végül is tökmindegy, nem?
Persze maradunk a műszakváltásnál, de már Bakonycsernyén folytattam a fotózást. Nagy részt ex. Alba Volán-os buszok mentek ebbe az irányba, ezt rég üldöztem már:
Ex. DUD-491, "testvére" pedig az LZZ-996, szintén erre jár.
Súrra pedig egy jó ideje ez jár, nekem új volt, még Mór kft-s fényezésű kocsit fotóztam ott is pár éve.
FKB-967, szép darab.
Hétköznap is találni kinnalvóst Bakonycsernyén, nem is egyet. kettő állt úgy, hogy nem hagyhattam ki:
AOA-473, természetesen ez is ex. Alba Volán
Jó néhány busz található itt, ez nekem új volt. A rendszáma alapján nem is olyan régen került az országba.
A nap zárása az AZF-178 volt Balinka közelében, régen üldöztem már ezt a buszt is, legutóbb bebuktam róla a képet, most is csak második nekifutásra sikerült elkapni normálisan. Nem is rossz egy napra 2 hiányzó 211-es, a másik a facebookon már látott AAD-399 volt.
Hogy ez itt mit keresett, nem tudom, de mindegy is. :)
A galériában akad majd pár kép még e túra és a következő között, de nem emelnék ki most semmi, térjünk is át Kecskemétre, mert miért ne? :D
Ugyan onnan is hozhatnék az Alba Volánhoz kapcsolódó témát, de nem teszem. Hamar lerendeztem ugyanis azt a környéket, a nap folyamán pedig az Alba is bőven előkerült, ám előtte néhány Kunságos hiányzót szedtem össze. Első sorban a két hiányzó 266-osért mentem, de ha már arrafelé indultunk el, csak benéztünk Kecskemétre is.
Elsőként a KVF-801 került elő, az sajnos naposan nem lett meg, ellenben egy másik 415-ös igen!
LWS-496, a táblája ellenére Tiszaalpárra ment, tavaly a repülőnapkor feltúrtam érte a települést, de nem találtam meg...
Ne maradjon ki a harmadik hiányzóm se, több Kecsón nem lett meg, mondjuk fél 9 után már indultunk is tovább.
KXW-338, volt már járatban Budapesten, persze pont akkor, amikor a repnapon voltam... :D
Kiskunhalas volt a következő állomás, onnan is két képet emelnék ki:
ACH-180, az utolsó előtti hiányzó 266-osom volt, sajnos klímázott
Ez már megvolt, na de nem 10 pontosan! Gyönyörű busz!
Kalocsa következett eztán, Kecel érintésével. Amúgy Kecel jó hely, de fotózni nem sokat sikerült ott most. Nagyon jól álltunk viszont az idővel, ezért is került a címbe az Alba Volán, mert Dunaújváros felé mentünk haza. Kalocsán érdemleges kép csak a facebookról már ismert 266-osról született, azért beteszem ide is, mert nagy örömömre szolgált lefotózni!
ACH-303, sokáig állt, szerencsémre előszedték
A cím szerint ez a poszt ugye az Alba Volánról szól, ami ugyan nem egészen jött össze, de azért az utolsó pár kép ismét "on" lesz. Tehát korán végeztünk Kalocsán, a következő hiányzóm pedig Soltra nagyjából 2 óra múlva ért be, így Dunaújváros felé vettük az irányt. Bármilyen gáz is ez a buszfotós társadalomban, most jártam ott életemben először.
Őszintén szólva nem bánom, hogy nem nagyon jártam még ott, elnézést a helyiektől, de elképesztően csúnya város, Tatabánya a köbre emelve, csak itt még Gerecse sincs a Turullal... Na mindegy, ha a környezet nem is szép, azért érdekes buszokban bizony bővelkedik a város, így azt sem bánom, hogy most betértünk oda! Helyit alig fotóztam, sőt, összességében alig fotóztam, pár kép született persze:
AOA-444, tetszetős kezdés.
Nem sokkal később éppen ettem kicsit, mikor is majdnem lefejeltem az autóm tetejét (aki ismeri, az tudja, hogy ez mondjuk nem nehéz), illetve összepiszkítottam egy Nemzeti Sportot, de megérte!
Azt se tudtam, hogy ez még jár... Az ország összes C83-asa pipa ezzel. Szegényke mondjuk nagyon szakadt. Mellesleg ez az utolsó Ikarus, remélem, egyszer ennek megfelelően lesz kezelve. (jó, mondjuk azóta újra van Ikarus, de az már nem ugyanaz)
Nem csak Ikarust fotóztam persze:
Figyelemre méltó a kép jobb sarka... ;)
Szeretem ezt a típust is, főleg, ha nem a BKV színeiben szolgál, mert azok bizony ennek a busznak a legalja kategóriái. Ezt nem ismerem belülről mondjuk, de külsőleg tetszik.
Még két különleges Ikarus akadt horogra, egészen jó arány ez ilyen rövid idő alatt!
KBK-783, szó szerint üde színfolt a helyi buszparkban. :)
JMF-659, egy C63-as, azaz a C63-as most már az Alba Volánnál, a "testvére" már selejt. Ez sem az a gyakori típus...
Zárásnak jó lesz! :D
Ennyi lenne tehát ez a talán kicsit kusza poszt. Lesz még egy BKK témájú poszt is hamarosan, illeve lassan beindul majd a nyári dömping is, túráink is lesznek, és posztok is, szépen, random sorrendben.... ;)
Végezetül a galéria, kerek 100 képpel, lesz mit nézegetni! :)
https://onedrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!2515
 Köszönöm a figyelmet, nem sokéra jelentkezem! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése