2014. július 8., kedd

Tavaszi helyzetjelentés a szomszédból

A szeszélyes április végén esett meg, hogy a Járműfotózás Minden Mennyiségben blog egyik szerkesztője elhagyta fészkét, mondván, hogy fotózzunk már valami Bp környéki volánt is. Fejemben felvillant a 12V-os izzólámpa, mondván, hogy nagyszerű ötletem támadt. Régóta át akartam már nézni Gödöllőre és Aszódra, hogy mi a helyzet a környéken a T&J háza táján. Kössük össze a kellemeset a hasznossal alapon a nap további részében pedig Hatvanba látogattunk el.
Eme túrát fogom a hosszúra nyúlt bevezető után elbeszélni nektek:

Fél 6-kor indultunk el otthonról, természetesen egy csodálatos KingLong társaságában, de a románc nem tartott sokáig, mert Őrbottyánban már át is kellett szállnunk egy NG272-es MAN-ra, mely mellesleg nekem sosemlátott volt. Ritka az ilyen a környéken... :D
Első állomásunk Gödöllő volt, de ez még csak egy átfutási pont volt, amíg vártuk a Hatvanba menő buszunkat.
LIG-548 száguld szélsebesen Egerbe.
Mint az a képek mennyiségéből is látható, valóban nem időztünk ott sokat, mert megérkezett a Hatvanba tartó nagy Kinglong.

Ez pedig már Hatvan, és az állomásról kijövő buszok fotóhelye.

HKZ-362...az egyik nagy hiányzóm, aki lencsevégre akadt. Már csak a BHP-ről kéne egy normális kép...

Hopp, egy tartalék Rába HDA-227 személyében. Legutóbb a 228-al futottam itt össze. Úgy látszik JID-091 üzembiztossága nem a legjobb.

DUD-495 indul Gyöngyösre.

Ez pedig már JID-087 az R1-es viszonylaton. Vajon miért járt ilyen sűrűn az R1-es meg R2-es? xD
Ő is csak Volánbuszos korából volt meg.

A Mátra Volán is képviseltette magát.

Ő pedig a Color Tours egyik vezérgépe. Vele mentünk át később Aszódra. Jelenleg egyébként a T&J-nél van kölcsönben. A 3 Kinglongos cég szinte teljesen össze van fonódva, biztos nincs semmilyen mutyi a háttérben...

KZV-839 a Hatvanba került Plasma. A nap renccáma. :D

Nem sok ilyen színátmenetes festés maradt meg az EAG-oknál.
A fotóhelyet megunván ebéd után néztünk, de a kiszemelt pizzéria még sajnos nem volt nyitva, mi meg siettünk Aszódra.

Egy útközbeni kapáslövés.
Aszódra, mint már említettem FLX-254 volt az útitársunk. Döglesztő meleg volt rajta (bezzeg a T&J-nél már használják rajta a klímát), de valahogy túléltük. Végül Aszódon bukkantunk egy szimpatikus pizzériára.
A kiadós ebéd után a vasútállomás felé vettük az irányt.

Hát nem gyönyörű ez az Renault? A gödöllői TEVA gyárhoz járnak műszakváltásra.

Ez pedig már a T&J egyik tartaléka, LVH-027. Sokáig felénk volt fordás, majd legutóbb Hollókő felé láttam, ezúttal pedig Verseg-Gödöllő falujáróra vetette a sors.

Ez pedig már a vasútállomás és a Vác-Hatvan járat hétköznapi fordakocsija.
Ha már Aszódon jártunk, akkor nem hagyhattuk ki az Ikladi Műszergyár műszakváltását sem. Odajutásunkat ezúttal egy E95-ös biztosította, FLR-901 személyében. A sofőr furcsának tartotta, hogy volt utas a Műszergyárig, de hát én kaptam egy diákjegyet, az útitársam pedig szerinte "szintén zenész" volt, így nem csodálkoztunk rajta, mikor megkérdezte, hogy biztos ide jöttünk-e. :D

Kisétáltunk a bekötőút végére és nem is kellett sokat várnunk a buszok érkezéséig. Elsőként LIB-350.

Ez pedig egy 300-as kivételével az összes többi. 2-3 éve még nem nagyon voltak Tourismok.
A műszakváltást egyébként a Szil-Szit KFT. végzi.

Ő pedig már egy amolyan a Műszergyárhoz beforgó helyközi járat. LGC-390 fordakocsi errefelé.
Ezután egy kellemes 30-40 percet töltöttünk a semmi közepén, bónuszként még az eső is eleredt. A 347-es számú Vác-Aszód járatot vártuk (felénk csak vonatpótlónak hívják, gondolom érthető, hogy miért. Ő is a bezárt mellékvonalak egyik áldozata lett.) Nagy meglepetésünkre azonban a Neoplan helyett az utóbbi időben tartaléksorba került HHR-658 érkezett. Ezért megérte várni. :)

Az említett HHR-658 indul vissza Vácra az aszódi vasútállomásról.

FLR-901 tölti pihenőjét.

Az aszódi részleg zárásaként pedig természetesen egy KingLongot kaptok.
Irány Gödöllő, a mai utolsó állomásunk. A történetbe már csak néhány kép fért bele, a kolléga Úrnak pedig még kevesebb, mert időre ment a Nyugatiba, én azonban időztem még kicsit a buszomig, ami egyébként egy MAZ volt (mert azzal ma még úgyse mentem).

Meglepetésként egy belga Setra. A sofőrje azt hihette, hogy parkolóőrök vagyunk, bár tényleg elég rossz helyen állt.

Mint ahogy az a háttérben is látszik, időközben megérkezett az eső. Szerencsére pont jókor indult a MAZ, így én nem kaptam a zuhéból.
Természetesen illő volt KingLonggal zárnom  a túrát, ez volt tehát a zárókép. Köszönöm a figyelmeteket, legközelebb már a két részes szófiai kalandokról olvashattok majd!
Addig is jó pihenést, élvezzétek a nyarat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése