2014. december 18., csütörtök

Ameddig még vannak Volánok... - Békéscsaba

Idén nyáron sikerült először eljutnom Szabolcsba, és Nyíregyházára, azóta váratott magára ez az út is, hogy végre feltegyem a pontot az "i"-re. A múlt héten végre eljutottam Békéscsabára is, ezzel minden megyeszékhely megvolt, és ami így a volános korszak alkonyán még fontosabb, az összes Volán székhelyére eljutottam fotózni.
Az első közvetlen vonatot választottam, a lökösházai gyorsot, ami 2 óra 35 perc alatt, teljes pontossággal érkezett meg az úti célomhoz. Nagyon jó kis járat ez, és ami még jobb, hogy nem IC, így nem volt olyan vészes a pótjegy rá, pedig IC-vel sem lehet hamarabb leérni ide. A komforttal sem volt semmi gond, így tényleg örömteli, hogy ez gyorsnak van minősítve.
A buszállomás reggel-délelőtt egészen jól fotózható, és érkezésemkor még a nap is sütött, nézzük hát, mivel kezdtem!
Ez gondolom tartalék lehetett, mert délutánig nem mozdult el innen.

Jóféle GOX-111 indulóban. Az árnyékokra bizony rendesen kellett figyelni.
Voltak, amik szűkebb ívben fordultak ki, azokra is találtam alkalmas helyett, amíg a kijárat nem volt az igazi.
Bejövős volt ez nekem nagyon, kár, hogy nem sokáig volt ehhez jó a nap állása.
Aztán az alap békéscsabai fotóhelyet is elfoglaltam, a buszállomás kijáratát lőttem. Nem akarom nagyon egyforma képekkel untatni az olvasókat, egy-két képet teszek csak be onnan.
Zséda is kinézett kicsit. :D
Rába. <3
Aztán ahogy telt az idő, 10 környékén ködfelhőzet kezdte eltakarni a napot, csak, hogy örüljek. Mivel éjjel meg derült volt az ég, így az 1-2 órás napsütéstől sem melegedett fel nagyon a levegő, nem elég, hogy lőttek a jó fényeknek, de még hideg is marad. Na nem baj, gondoltam, egy kicsit még maradtam a buszvégen, aztán elmentem körülnézni a városban.
Közben hátul egy szarvasi C56 pihent. Ezt mondjuk nehezen szedtem volna ki, ha nem romlik el az idő...
A Csaba Center felé vettem az irányt melegedni, útközben is készült egy-két fotó.
A tésztás MAN
GNX-344, háttérben már a plázával.
A melegedés után városnézésre indultam, bár az már itt is elkezdődött, például a helyi trianon-emlékmű a fenti buszmegálló mellett található. A plázából kilépve is újabb kapásom akadt. Természetesen Rába. :)

Nem tartott sokáig a város belső magját megnézni, de azért tetszett, szép város ez. Jó, van bőven szebb Magyarországon, de még a megyeszékhelyek között is vannak csúnyábbak. Csak ne lett volna olyan hideg...
A Malom Park. A malomban nem találtam három tarka macskát. :(  :D
A kórháztól először Gyulára gondoltam átugrani, de 40 percig kellett volna várnom, míg szemből éppen jött egy SG MAN. A 340 ft-os helyis jegy megvételekor még bántam ezt a döntést, de a buszvégen már nem annyira. Kisütött a nap ismét. :)
Horogra akadt pár 8900-as is. Ezek már ugyan DAKK-os beszerzések, de idén még a Körös Volán listába írhattam be, amik meglettek.
Hogy ne csak Körös legyen, 1.
Hogy ne csak Körös legyen, 2.- avagy a franc gondolta ekkor, hogy ezzel még utazni fogok aznap
Hogy ne csak Körös legyen, 3. - avagy a nap egyetlen nem körösös rendszáma
Térjünk vissza a fő témához! Jöjjön két EAG:
Ez is egy példa arra, ami talán már feltűnt. A Körösnél mossák a buszokat télen is!
Jó, nem mindet. Szegény E94 elég gatya állapotban volt.
Aztán pedig két kedvencem a napról, persze az EUA-797 mellett, amivel a facebook oldalunkon már találkozhattatok.
LPA-049, többen is "selejtezték" már a fórumokon, de mint látható, még megvan.
BPG-700, nélküle nem tudtam volna jó szívvel távozni innen.
A délutáni csúcsra egyre több busz jött ki a telep felől, például ez:
Decemberben nagy öröm volt ilyen csili-vili autókat fotózni.

Kezdtem magam nagyon unni, és szinte mindent kilőttem, amit akartam, úgy döntöttem, szétnézek Szarvason is. Nem volt célom a teljesség Békéscsabán, nem is lehetett volna rá sanszom, viszont nem akartam egy helyen lenni egész nap. Búcsúzóul 'csabáról:
Bosszantott volna, ha már a buszon ülök, mikor érkezik...
Egy 8900-assal mentem át Szarvasra. Nem tudok semmi extrát mondani a buszról, egy átlagos kényelmi szintet azért hoz, most újonnan még csendes, és menni megy. Hogy milyenek lesznek később, azt meg úgyse tudja senki.
Szarvason sok érdekességgel nem találkoztam, de mivel még nem volt a posztban Credo, ezért beteszem onnan az egyiket:
Amúgy a mögötte álló Conectonak örültem a legjobban, ez meg legalább tiszta volt.
Záróképnek pedig ez a kis apróság is megteszi!
Örültem, hogy ezzel mehetek haza, ám az innen expresszként közlekedő másodrész elcsábított, így az IFC-225 hozott haza.
Nem volt egy hosszú túra ez, ám eredményes volt, sokat tudtam fotózni, és volt napos meg felhős idő is. Nagyon jó benyomást tett rám Békés megye és a Körös Volán, egy sofőr sem szólt be vagy mutogatott, viszont volt, akivel el tudtam beszélgetni. Nem voltak arrogáns biztonsági őrök, viszont többnyire tiszta buszokkal találkoztam. Ráadásul sok suttyót sem láttam, szóval tényleg remek nap volt, decemberben meg nem várhattam ennél jobb időt. Jöjjön a galéria, 86 kép: https://onedrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!3246

Ez volt tőlem az idei utolsó előtti poszt, friss képeket már csak a facebookon várjatok. Az ünnepek között szeretném majd egy hosszabb írással lezárni a volános korszakot, lesz benne sok-sok statisztika, ahogyan azt tőlem megszokhattátok, de lesznek képek is. Mert én az élmények és a fényképek mellé százalékokat is gyártok. ;)
Addig is köszönöm a figyelmet; és kellemes karácsonyt mindenkinek! (talán már nem korai ezt leírni.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése