2014. december 4., csütörtök

Mire jó a Futár?

Remélem, egyértelmű, hogy most nem arra gondolok, hogy megnézhetem, hány perc múlva jön a villamos, de még csak nem is arra, hogy pizzát rendeljek. :D
A helyzet az, hogy október közepe óta lényegében csak Budapesten volt alkalmam fényképezni. Ennek oka az, hogy az egyetem mellett alig-alig lett volna erre időm, ha meg lett is volna, az egyre rövidebb nappalok miatt nem volt értelme mennem fél napokra. Decemberre már sikerült egy napot erre "félretennem" stresszoldásra, addig meg gondoltam, ideje lenne már egy posztot összehoznom, mert szeptember óta nem sikerült. És hogy hogy kerül képbe a futár? Arra azért volt időm, hogy rendet rakjak a BKV terén, összeszedtem a hiányzóim, és a BKK járműkeresőjének segítségével szépen el is kezdtem őket kiszedegetni, amikor ráértem. Sajnos november második fele óta a rövid nappalok miatt már ezt is alig tudom csinálni, ám közel 2 hónap alatt összejött egy kis képanyag, abból szemezgetek a következőkben, időrendi sorrendben.

Az egyik leggyakoribb célpontom a Határ út volt, mivel első sorban dél-pesti buszok hiányoztak, és hiányoznak a BKV-tól. Persze a kocsimozgásoknak hála van, amiért nem kell messzire menni... :)
Délután remek hely ez, felújítva pedig remekül néz ki ez a 435-ös
Októberben főleg a kis Volvokra álltam rá, alig pár hiányzóm volt, hamar meg is lett mind.
MFW-525, talán a leginkább rendben tartott darab. Alaphely a Széll Kálmán téri tároló.
Tipikus eset volt például a BPO-561 is, hogy miért jó ez a futár. Elég csak ránézni indulás előtt, hogy mi ejthető útba, aztán akkor messzire sem kell menni a renCCámért.
Innen még nem fotóztam a Flóriánon, ez is megvolt.
A Határ út mellett a 95-ös vonalat kerestem még fel gyakran, elég sok busz lett meg onnan az elmúlt időszakban. A Puskásnál délután több lehetőség is van értelmes képek készítésére:
Érkezőben a Kerepesi út jó, de figyelni kell, mert van forgalom.
Vagy indulókat lehet lőni az Ifjúság útján, ez nyugisabb, jobb hely, de itt nem jön troli. :( :D
Ráadásul ez naplementéig jó hely, nem lóg be semmilyen árnyék még olyankor sem.
Október végén aztán a reptérre kellett kimennem családi okból, utána is jól jött a futár, bár a helyismeret nem ártott volna, a Béke téren pl. ennél sokkal jobb képet is összehozhattam volna, Ferihegy, vasútállomásnál meg még inkább bénáztam. Hát na, évente ha megfordulok erre...
236A, azt se tudtam, hogy van ilyen járat. Megmondom őszintén, az is meglepett, hogy idáig jár a 166-os, azzal néha 'erzsébeten találkozom...
A Szarvas csárda téren legalább már jártam, el tudtam helyezni a térképen fejben. Ott naplementéhez közeledve nem voltak éppen tökéletes viszonyok, bár hasonló képet sikerült csinálnom, mint az alábbi. Mondjuk fél óra alatt lett vagy 4-5 rendszámom, többek között a 16-47:
Ez a busz a kép készülte után 30 nappal selejtezésre került, e sorok írásakor sem volt már állományban.
Közben máris novemberbe érkeztünk, de a hónap első felében még kedvező idő volt. Kőbánya alsón is találtam egy jó helyet a 95-ösre:
Két 162-es között ez is belefér.
Innen aztán kinéztem Rákoskeresztúrra. Sajnos a városközpont teljesen lőhetetlen ilyenkor, viszont a Ferihegyi út egy nagyon jó helynek bizonyult, Rákosliget vasútállomástól nem messze.
02-55, ez volt az utolsó hiányzó 412-esem Dél-Pestről.
Pár nappal később döbbentem rá, hogy a 16-22 nem valami eldugott délkelet-pesti vonalon jár, hanem a 39-est erősíti. Így aztán egyik reggel le is fotóztam, végre nagyjából hazai pályán is lőhettem egy hiányzót. :)
Nem semmik ezek a sötétített üveges 200-asok. Nem tartom valami nagy ötletnek, de nem néznek ki rosszul, az tény.
Térjünk vissza egy kicsit a Határ úthoz! Egy lyukas órám alkalmából néztem ki újra, ha már több hiányzóm is arra járt. Egy a 99-esen, ezt teszem most be:
Jó, nem csak egy hiány volt a 99-esen, de a gázos Van Hoolokat nem számolom, csak lövöm, ha jön egy. Mennyivel jobban tudok örülni viszont egy 12-76-nak. :)
Azért csak befér egy Van Hool is, tetszenek ezek egyébként, csak nem különösebben izgat, mennyi van meg. :D
Pár nappal később lettem 100%-os a C1-esekből. Annak idején hamar meglettek a LYH-k, aztán az MMM-khez nem sok kedvem volt. A 135 ráadásul 122-es törzskocsi, és a félnapot a Városkapunál tölti, ennek ellenére nem volt meg egészen sokáig.
Megérte kivárni, csak idetévedt. Persze ehhez is kellett a futár, magamtól nem a Flóriánon át mentem volna a Kerület meccsre. :D
Nos, ez volt az utolsó napos képem egészen máig, a poszt írásakor közel 3 hete készült a kép. Remélem, még lesz alkalmam napos időben fényképezni, bár azóta amennyit sütött a nap, ez sajnos nem biztos, sőt. Azért november utolsó hetében is fotózgattam kicsit, csak az utolsó pár napot hanyagoltam.
Egy jó kis meccsnézős partin voltam Rákoskeresztúron, másnap természetesen körül néztem, hová mit adtak ki. Nem is kellett túl messzire mennem, miután sikerült lemásznom a megállóba, máris egyre csökkentettem a genfi Volvo-k közül a hiányzókat.
Hangulatkép egy álmos, szürke hétfő délelőttről.
Ha már erre jártam, benéztem az Örsre is, annak idején számtalan busz lett meg ott. Most pár újralövés mellett főleg alvis hiányzókat fotóztam, és egyet a BKV-tól is.
BPI-069, Örs-Zugló. Itt se jártam már évek óta.
Még azon a héten sikerült tovább csökkenteni a hiányzókat. Nem tudom, rajtam kívül ez kit érdekel, de én szeretem a statisztikákat, így nézzük, mi lett a vége eddig. Mindössze 17 Ikarus kell a BKV-tól, ebből 8 435-ös, 7 260-as és 2 280-as. Emellett van még egy árva genfi Volvo, a maradék az mind Van Hool. Ahhoz képest, hogy évek óta a BKV nekem csak másod-harmadlagos preferencia, ez egészen jó. Idén már érdemi változás ebben nem nagyon lesz, ha csak nem kikukáznak valamit a hiányzóim közül. :D Azért figyelem a futárt, ha lesz jobb idő, még lövök ezt-azt, de most sokkal inkább várom az évad, és egyben korszakzáró vidéki csengetésemet, amiről mielőbb szeretnék majd posztot is írni, még az ünnepek és összegzések ideje előtt.
Akik eddig kitartottak, azoknak jön még 3 kép, a végére pedig egy galéria.
BPO-546 keresztezi a Határ utat, nem valami szép időben. Egyébként nem véletlen, hogy 435-ösből maradt a legtöbb hiány, abból sosem volt Óbudán, és a hosszú 9-es előtt nem is nagyon jártak erre.
Kelenföldről kevesebb 435-ös kell már, főleg, hogy a 11-67-et is kipipálhattam.
Zárásként pedig két ex. ezüstnyíl a Közvágóhídnál. Elől a BPO-811, melynek nagyon örültem, mögötte a BPO-808.
Végezetül a galéria: https://onedrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!3114 131 kép, kizárólag BKV, többségében Ikarus.
Szerencsére szerkesztőtársam hozta a posztokat ősszel, én pedig megpróbálom megpörgetni az év végét, emellé még legalább két posztot szánok, az egyik természetesen összefoglaló lesz, a Volánok megszűnésének apropójából. Aztán még vonatpótlózni is kéne, szóval lesz még miről írni... :) Addig is köszi a figyelmet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése