2015. április 29., szerda

Borsodi pattogás

Az első gondolatom az volt, hogy "Borsodi csattog(tat)ás" lesz a cím, de ezt nem vállaltam be inkább, bár a részemről megállná a helyét. :D
Az elmúlt hétvégén került megrendezésre az őszi 266-osozás második felvonása Borsodban. Úgy döntöttem, erről az alkalomról most már készítek egy kis beszámolót. Természetesen ez az írás, és a néhány kép nem adja vissza azt a hangulatot, ami a túrán volt, és valójában sokkal szebb tájakon jártunk, mint a képeken látszik, szóval csak ajánlani tudom a környéket mindenkinek. Ez inkább csak egy kis ízelítő lesz belőle, persze a magam módján, hozzátéve az egyéb buszokat, amikkel találkoztunk aznap.
Így hát az első kép sem a nap főszereplőjéről szól! Az őszhöz hasonlóan most is Kazincbarcikáról indult a túra, és ott is ért véget.
A kezdés előtt ketten még felnéztünk a buszvégre. Főleg ezért megérte. :)
Az első megálló még 'barcikán belül volt, ott olyan igazán jó képet nem sikerült készítenem. Putnokon már erre több lehetőségem is nyílt. Bz-re várás közben lőttem az alábbi képet, onnan ez az egyik kedvencem:
BRF-852 volt amúgy a nap főszereplője, ha valaki még nem tudná.
Sajómercsén a fotómegállás közben megérkezett a menetrendszerinti járat is, sajnos kevésbé érdekes busszal. Viszont a 266-os nem tudott visszafordulni a háttérben látható utcánál.
Így ebből a szögből sajnos "csak" ez a kép születhetett meg.
Ezután következett a hosszabb megállás Sajómercse és Borsodbóta között. Jó néhány kép készült ott, nézzünk párat!
Igen, a második képen is van busz. ;)
Aztán némi helyezkedés után megérkezett a lengyel csapat. Róluk most legyen elég annyi, hogy eljött egy busznyi lengyel buszfotós Ózdra (később kiderül, mivel), akik néhány magyar kollégával kiegészülvén egy borsodos 280-assal csapattak egy hasonló túrát, mely részben keresztezte a mi utunkat is, és ezen a helyszínen volt egy közös fotózkodás.
Az ő buszuk a BHK-483 volt aznap. Kicsit máshová vártuk a borítást, sebaj, ez sem lett rossz kép. :)
Innen még egy képet választottam. A kép annyira nem adja vissza azt a hangulatot, ahogy 30 lengyel örül a JOB-686 elhaladásának a két 200-as között. Jó, tényleg nem volt rossz. :D
Ritka látvány.
Borsodbóta másik végén járunk már, háttérben a falu temploma.
Az egyik kedvenc fotóm a napról. :)
Tovább pattogtunk Sáta felé, hogy aztán megálljunk Sáta buszfordulójánál, ami egyébként tényleg buszfordulóként üzemel ma is. Az ott készült kép a facebookról talán már ismerős lesz. Ha nem, kedveljétek a Kárpátbusz fb-oldalt! :D
Délután még visszatértünk ide.
Hamarosan a szép tájakat felváltotta Hétes, és egyéb cigánytelepek, majd pedig megérkeztünk az ózdi vaskohóhoz. A kohóból nem teszek fel, csak egy képet, azon se látszik olyan sok abból, mennyire romos az egész, de azért visszaad valamit a hangulatból.
Szomorú volt látni, hogy mivé lett ez a sok egykori munkahely...
Némi szünet jön a BRF-852-ről készült képek sorában, mert megálltunk az ózdi buszvégen is. Persze nem túl izgalmas téma, bár lett pár rendszámom, de inkább nézzünk valami érdekeset onnan.
CKA-508 az egyik, bár nem egy hatalmas csoda, hogy Ózdra küldték, azért nem is mindennapos.
Íme a másik buszállomásos kép Ózdról, na ez tényleg különleges. Ex. LYP-598, és ex. ? (ne menjünk most ebbe bele), ezzel érkeztek Boroszlóból (Broslau, mai néven Wroclaw) a lengyelek.
Következzék még két Ózd környezetéből, továbbra sem a szép táj játszotta a főszerepet ezen a részen, de azt gondolom, ezeknek is megvan a hangulata.

BHR-276 érkezik a háttérben, Ózd-Center felől, Bánszállás (Héteshez hasonló környék...) érintésével

Innen Királd felé mentünk tovább, ahol először a bányánál, majd a vasútállomásnál álltunk meg. Egyik sem üzemel már sajnos, jellemző ez Borsodra, és sok baj forrása is. Királd után ismét Sáta, majd Dédestapolcsány, utána pedig már Kazincbarcika. Nézzük röviden!
Királd, vasútállomás. Kár ezért a vonalért, a házak között megy át a falun. Persze az állomás kieső helyen volt...
Sáta előtt nem sokkal, a buszforduló mögötti dombról.
Nehéz betelni ezzel a környékkel, tájjal. :)
Ez már Dédestapolcsány, jobbra BHR-392, az őszi túra főszereplője. Az ajtajára került ÉMKK logó is. :D
Ezzel a Dédestapolcsány határában készült képpel zárom a posztot.
Természetesen még szeretném megköszönni itt is a szervezést, remek túra volt, nagyon megérte. Eleve ritkán adatik meg, hogy 266-ossal utazzak, főleg szívómotorossal, de a táj még ezen is túltett, nem beszélve az olyan extrákról, mint Ózdon a vaskohó. Galériát most nem csinálok, ennyi legyen elég ízelítőnek! Köszönöm a figyelmet, majd valamikor jelentkezem!