2015. július 25., szombat

Kirándulás a kietlen Vadnyugaton

Guten Tag Damen und Herren...akarom mondani Szép Jónapot a Kedves Olvasóknak!


Hogy ne csak mindig az unásig lőtt Vadkeletről legyen szó, ezúttal a Vadnyugatra kalauzollak benneteket, ahol még tavaly nyáron jártam egy 2 napos túra keretében, a szomszédblog egyik szerkesztőjével Morgóval  Soondeval.

A 0. nap estéjén a Volánbusz biztosította nékünk a lejutást Zalaegerszegre, ahol egy kellemes kis panzióban szálltunk meg. A buszon nem volt rossz az aznapi bevétel, a sofőr kb. az út egyharmadában az elszámolást nyomtatta. :D

Az első nap a Zala Volán fotózása volt a cél, elsősorban Zalaegerszegen, valamint délután átugrottunk Fentibe Lentibe is.
A Rákóczi út közel is esett a szálláshoz, valamint egész sűrűn jöttek-mentek a buszok Kustánszeg irányába, így kezdésként tökéletes helynek bizonyult.

GAC-242 Becsvölgyére. Igen, itt az E95 falujárózik.
A Zala Volánnak van az egyik legkorszerűbb flottája a volánok világában, köszönhetően a rengeteg használt, de tényleg jó állapotú (nem úgy mint nálunk Budapesten) főként Setrák beszerzésének, így megengedhetik maguknak, hogy az E95-ösöket már ne járassák nagyobb távokon. Nem is bővelkednek már 200-asokban meg 400-asokban.


Helyijárat is jött erre. Ha jól számoltam, összesen 3 Rába rója Zalaegerszeg útjait.
A buszállomás felé véve az irányt sétálunk tovább Rákóczi Ferenc útján, amikor egyszercsak szembejön velünk ez a csoda.

Claudia egyik 200-as Setrája tart éppen a Flextronicshoz.
Nem is olyan régen a Flexhez még a VT-Arriva járt, nagyrészt piros ÜL MAN-okkal, melyeket annó Osztrákiából szereztek be.

KHK-542 pedig egy igazi országjáró Jelcz, mely a zalaegerszegi Ökobusz program keretében került Zalaegerszegre néhány évvel ezelőtt a Hajdú Volántól. Nincs túl közel ide Debrecen, ugye?

Hard ezzel a fényezéssel.
Meg is érkeztünk a buszállomáshoz, ahol őszintén megvallom a fotózzunk minél több buszt elv alapján célba is vettük a kijövőket, mivel egyikünknek sem volt még sok képe a környékről.

Ha a zalaegerszegi buszállomásra jössz, tiszteletben kell tartanod a törvényeinket. Ez buszállomási szekus nyelven annyit jelent, hogy "oszt engedéééj van-e?" Volt, úgyhogy kezdődhetett a móka és kacagás.

HDC-517 a tárolón, a cég egyetlen O404-ese. Nem fiatal példány már.
A kijárat naposajtós....lett volna, de persze az elmaradhatatlan óriás fotósfelhő a mai napon éppen Zala megyében tette tiszteletét.
Rögtön első indulóként a Magyarországon őshonosnak egyáltalán nem mondható egyik Mercedes O408-as tette tiszteletét. Ezzel a típussal a volánok közül egyedül a Zala rendelkezik, mindösszesen 2 darab van belőle, így óriási mázli kezdésként az egyiket kilőni.

1993-as gyártmányú egyébként. Láttunk már szebb formavilágot is.
Néhány standard végállomásfotó következik, "ilyeniskell" jeligére.


Ajka-Lenti 9 és feles Kredóval. Pasztmek Somló! Azt ültetném rá élete végéig, aki kitalálta, hogy ezt a fordát ilyen okádékkal kell kiadni.

315-ös NF Setra. <3
Nagy kedvencem ez a típus.
Helyköziben nagy többségében az egyéb típusokon kívül Setrák járnak, mely szintén nem túl megszokott minálunk. Nem hiába, ahol jól pörög a szekér... :)

E98 a Keszthelyin. Őket is egyre ritkábban látni már Budapesten.

Na jó, a 200-asok szerelmesei se csüggedjenek, ha még nem váltottak csatornát. :)
200-asból tulajdonképpen már csak néhány 256.44-essel rendelkeznek, melyek teljesen szét vannak szórva az üzemegységek között. Első számolásra nem lehet belőlük több 15-20 darabnál. Jó részük tartalék.

Kellőképp szarráfotóztuk a buszállomást, mi más is következhetne, mint a kb. 15 percnyi sétára található vasútállomás. Útközben belebotlottunk az Ökobusz program újabb áldozatába.

Emcéiksz héthatvnahét személyesen.
A vasútállomásról több helyijárat is indul, melyek nem érintik a helyközi buszállomást, így teljesen jó hely a hiányzóink redukálására.

Az elmaradhatatlan napivonat(?)
Míg Soondee a restiben ébredezett, én addig feltérképeztem a környéket.

Bizony, Conectok is járnak helyiben. A 40-es busz is vasúttól indul.
Vissza a buszállomásra, hamarosan indul az expressz Lentibe.

Menet közben érkezik még egy Rába. A harmadik pedig meglett a vasútállomásnál, így ők is pipálhatók a listán.

Fogadjunk nem találjátok ki mi következik most. Még néhány kép a buszállomásról. Túl korán értünk vissza... :D

KKA-699. Ha jól rémlik, ő Veszprémbe szokott járni. Elég kényelmes gépezet.

Pannonéktól GBS-078 érkezett. Komolyan mondom, ez a kocsi mindenhol ott van....

Zárásként pedig DUD-800-al búcsúzunk Zalaegerszegtől.
HLD-883-al sikeresen meg is érkeztünk Lentibe. Patent állapotú C56-os volt.
Keressünk fotóhelyet. Ja, hogy az érkező naposajtótlan? Tökéletes.
A fogadtatás 5*, a forgalmistának már leadták a drótot, hogy jövünk. Ezúton is köszönjük neki a segítséget! Ráadásul itt néha még a nap is kisütött.

DUD-579 érkezik Ramocsáról.
Lenti nem büszkélkedik túl nagy járműparkkal, azonban jó néhány kocsi van, amiért le kell jönni idáig, ha az ember lencsevégre szeretné kapni.
Nem egy pörgős buszállomás, vannak hosszabb szünetek. Az egyik ilyen szünet tökéletesnek bizonyult arra, hogy a közeli pizzériában elfogyasszunk ebédünket. A lenti pizza isteni. :D

Ebéd után immár jóllakott napközisekként tértünk vissza a színhelyre.


IKE-259 is falujárózik. A háttérben pedig GTY-222, a 3 szóló Rába egyike.
Errefelé a táblázás már nem divat, néhány buszon ugyan nyomokban felfedezhető, a többin vagy A4-es lap, vagy még az se. Minek az? A Józsi meg a Maris úgyis felismeri a sofőrt....

EZW-637 indult valahová. Bizonyára nem ment messzire, mivel valamivel később vele mentünk haza.
Éééés köveeetkezzeeen amire egész nap vártunk!!!!
Ez pedig nem más, mint a Kredók együttállása.
Jómagam gyűlölöm a típust, de el kell ismerni, hogy a cég 2 kredója (merthogy összesen csak ennyi van nekik, és ezeket is úgy tukmálták rájuk) jól mutat egy képen és ritka ezen együttállás.
Zalában van élet a Kredó nélkül is. :)

JIL-562 és 563.
Az egyikkel nagy szerencsénk volt, ugyanis délelőtt még 256.44-es volt kint helyette és délutánra készült el a Kredó. Egy vérbeli Ikarusfan most minden bizonnyal furcsa pillantásokat vet ezen sorokat olvasgatván.
Úgyhogy be is fejeztük az Áj láv kredó rovatot és EZW-637 fedélzetén hazafalujárunk Zalaegerszegre vmax 30-al.

A Setrák birodalma, előtérben az egyik legújabb beszerzéssel. Hát nem szemet gyönyörködtető?
Mára ennyi, eltesszük magunkat holnapra, hosszú nap áll előttünk.

Másnap ismét nem aludtunk sokat, mivel 3 helyet is kiszemeltünk magunknak. A reggelt Körmenden indítottuk, ahova végre Setrával jutottunk el. KYM-137 nagyon kényelmesnek bizonyult.


Ismerős a kép? Ha tudtunk volna, hogy vele is jöhetünk....
Zalából ennyi most elég, úgyhogy áttérünk a Vasi Volánra, elvégre már Vas megyében járunk. Itt azért arányaiban jóval több 200-assal találkozhat az ember, mint Zalában. Ja és persze Kredóval is....
Viszont Setra nincs. :(

De van EVL-419.
 A kimenő irány reggel naposajtósnak bizonyul, szerencsére a Suncalc sosem téved.

Classic pofás 260-as FJZ-499 személyében. Az előző posztomban is látható volt.

A 415-öshöz hasonlóan ez az E95-ös is Döröske világvárosba tart.

Körmenden is megvolt, ami csak meglehetett, úgyhogy a GYSEV szolgáltatásait igénybe véve tovább folytattuk utunkat Magyarország legnyugatibb városa felé.
Azt kell mondjam a Flirtjük sokkal kényelmesebb és jobb, mint MÁV-os társaik. De ez nem meglepő, a 2 vasúti társaságot összehasonlítván.

Szentgotthárd buszállomása nem egy nagy durranás, a közlekedés is elég ritka, de mi kinéztük, hogy 2 óra körül elég nagy rajzások vannak. Az ottani kocsik jó része megfordul ott ilyen tájt.
A buszok nagy része a Május 1.-je úton halad ki a városból és kanyarodik rá a főútra, így a Rába fölötti híd egész jó helynek bizonyult a fotózásra.

Elsőként JEZ-598 Kétvölgybe.

CTK-837 a rátóti fordakocsi. Akár az én településem testvérfaluja is lehetne. :D
Jönnek ám szép sorjában a vasak.

GMX-566 is elkészült végre, így már nem CTK-815 járt Felsőszölnökre.

KJS-924 is elment Velemérbe.
A flotta levadászása után visszasétáltunk a vasútállomásra, és ismételten igénybe vettük a Flirt nyújtotta szolgáltatásokat, de ezúttal egészen Szombathelyig, majd onnan a nyikorgó Halbikkal Celldömölkig mely napunk utolsó fotóhelye volt.

Íme a szépség. :)
Celldömölkön már aztán végképp nem sokat voltunk, de azért néhány érdekesség így is meglett holmi pixelhalmazok formájában.

Pl. a Szombathely-Tatabánya járat fordakocsija. Szuper, eddig ezt úgyse volt alkalmam sehol fotózni.
Idő hiányában a buszállomásnál már nem is igazán merészkedtünk távolabb, a kijövők itt úgyis naposajtótlanból voltak lőhetőek.

Celldömölki állomáskép.
Már amikor sütött a nap....

KOY-430-nál pont kapóra jöttek a felhők. Valamiféle tartalék lehetett, mert nem igazán mozgott ottlétünk alatt és tábla sem volt benne.
Hihetetlen amúgy, hogy ez a matrica még mindig rajta van. :D

Záróképnek pedig érkezzen egy, a posztban még nem szereplő volán is, mely nem más mint a Pápa  Bakony.

IBB-428, avagy SÜsü MAN Karakószörcsökre.
Jó rég nem írtam már posztot, úgyhogy remélem azért nem jöttem ki a formából, és nem vágtátok fel az ereiteket a sorok olvasása közben.
A következő posztnál már remélhetőleg nem lesz ekkora szünet, hamarosan még hallotok felőlem. "Jöttömre 5 nap múltán számítsatok, pirkadatkor, Kelet felől."
Sziasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése