2015. július 14., kedd

Sopron - Hol VOLT, hol nem volt...

Nem elég ez a cím, a bevezetőnek még csak köze sem lesz a témához, így érdemes kezdeni, nem?
Az idei nyáron úgy alakult, hogy 3 hetet is fesztiválokon dolgoztam végig. Ezalatt Balatonakarattyán alig fotóztam, Zamárdiban meg egyáltalán nem, viszont a kettő között Sopronban másképpen jött ki a lépés. Olyan volt a beosztásom, hogy főleg délelőtt volt szabadidőm (szerencsére néha este is, így eljutottam pár koncertre), amikor a meleg miatt aludni nem tudtam, túl nagy élet pedig nem volt, így főleg fotózással töltöttem az időm. Mozogni az ingyenes Tesco busszal tudtam, egy napot meg biciklivel, mert az autóval egy később lezárt területre álltam be, ami egész jó ötlet volt így utólag. A fesztiválokra való eljutás során is csak ekkor fotóztam, egyedül a Budapest-Sopron távot tettem meg egyedül, az utasaim meg nem kínoztam ezzel a hobbival a többi alkalom során... :D
Odafelé Csornáig nem is álltam meg, kiélveztem az autópályát és az autóutat. Csornán sem sok érdekességet találtam, de azért volt értelme megállni.
Erre nem számítottam, az utóbbi időben az egykori Somló Volán elég sok Ikarus 200-ast szántott ki, nem gondoltam volna, hogy a maradékból van, amit közel 100 km-re is elküldenek még
Nagyjából egy éve, még a Vasi Volán szerzett be 7 db MAN Lion's Regio-t, ebből most kettőt sikerült lefotóznom, pár perc eltéréssel érkeztek a Szombathely-Győr járaton, mindkét irányból.
MPM-973, 975 volt a másik
Ennyi itt elég is volt, egy nagyobb eresztésre sikerült átérnem Kapuvárra. Ott még nem jártam, így jóval érdekesebb volt számomra a felhozatal. Igaz, a kocsik jó része kinnalvósban már megvolt, Kapuvár környékén ugyanis jártam már párszor, de a városban még csak átutazóban. Viszont a posztot alapvetően Sopronnak szentelem, ezért innen csak három képet teszek fel, a többi ott lesz majd a galériában, ami már oly régen nem volt!
GYB-710, hiányzó ejjjag! Ráadásul a háttérben a KAZ-292 árnyéka sejlik fel, az első hiányzó 200-as a héten!
Holnap lesz 16 éves ez a másik számomra új E95, a KIT-114, ami korábban GZF-640-ként volt ismert
Na, ez ugyan megvolt, de ki gondolta volna, hogy ezt még 2015 nyarán is lehet majd fotózni?
Sopronban már egészen más időjárás fogadott, és felhős idő innentől kezdve jó darabig nem is volt. Egyébként nem sokat jártam még itt, akkor sem buszt fotózni, nagyon szép kis város Sopron. Lehet, hogy túl szentimentális vagyok, de elérzékenyültem, amikor a "Sopron" tábla mellett elhaladva eszembe jutott, hogy ennek a városnak nem csak a magyar, de az akkor még jelentős számú német polgárai is annak idején a már akkor is jóval gazdagabb Ausztria helyett Magyarországot választották. Meg kell ezt becsülni, persze akkor még nem fertőzte meg az emberek agyát 40 év kommunizmus és az azt követő globális-liberális-materialista felfogás, így felesleges is azon filozofálni, hogy ma hogyan döntenének. Azt, hogy Sopron a csonka Magyarország része, azt meg kell becsülni!
Na de térjünk vissza a témához! Látszik, hogy régen írtam, csak úgy dől belőlem a szó minden hülyeségről, ahelyett, hogy próbálnék összehozni egy normális posztot buszfotózás témában. :D
Nem rossz nyitása volt ez a hétnek. A tartalék, CDA-262. :)
Aznap ennyi fért bele, de másnap délelőtt kissé másnaposan a Csengery úti körforgalomnál próbálkoztam. A nagy forgalom miatt az alábbi két igazán jó kép született.
Olyan csodálatos a formavilága ennek a SOR Credonak...
Itt már látszik is a forgalom, legalább minden kép elkészítése izgalmas volt.
Ahogyan már említettem, jó üzleti érzékkel a VOLT fesztivál és a Tesco között ingyenes buszjáratot közlekedtetett a Tesco. A buszokat Szombathelyről hozták, az egyik sofőr elmondása alapján a második napon megtérült ez a buli a Tesconak. Tudom, sofőrpletyka stb, de elég volt körülnézni az áruházban ahhoz, hogy biztos legyek benne, hogy ez rohadtul megérte.
Az egyik kocsi az ingyenes szaunaként is szolgálaló LRC-533 volt. Mondjuk nem kis dolog, hogy erről leszállva a 35 fok is kellemesen hűsnek tűnt.
Hát ez sem egy szép busz, de ez legalább egész kényelmes, sőt, működött rajta a légkondi! Amúgy ex. T&J, járt ez Volánbusz alvis vonalakon is...
Szokás szerint idén is jártak tranzit buszok a fesztivál és a város között. Mi más, mint az ex. Vértes 2 260-asa? Az első rendes napon csak az egyiket fotóztam.
CLY-138 érkezik a Kőszegi út tetejére.
A másik délutáni képem, több nem is volt. Ahogyan az alábbi képnél már említettem fb-n, a harkai járaton elég sok busz megfordult, ez a Credo volt a leggyakoribb.
Másnap délelőtt biciklivel néztem körül a városban, ekkor jutottam el először a buszvégre. Ám előtte a Kőszegi úti körforgalomnál meglett a BCK-411 is, a másik tranzitbusz.
Szinte még hajnalnak tűnt ez a 10 óra körüli időpont... :D
Nem messze a buszvégtől parkolt pár busz, ezek közül ez az egy volt értelmesen lőhető:
HGS-485, ez sem volt még meg.
Utána a buszállomás előtti körforgalomnál fotóztam, ami gondolom full alap hely Sopronban. Nem baj, jó volt az. Elég sok képet csináltam itt, a posztba csak párat teszek be, nehogy szétunjátok, ha eddig ez nem történt meg. :D
Végre ELJutottam ide is. Jó, bocsánat ezért, tényleg.
Zalából természetesen Setra érkezett. Ez mondjuk kwa jól néz ki szerintem.
415 <3 Szerencsére több is horogra akadt.
Ennyi legyen elég, jó pár rendszámom lett még itt, akit érdekel, megtalálja majd a képeket. Ugorjunk inkább fel egészen a Harkai útig, ahol az egyik kedvenc fotómat készítettem el a fesztiválra való visszatérés előtt.
BOS-798
Másnap reggel kilőttem a 12V jelű járat egyik törzskocsiját is, ami szintén a fesztiválhoz tartozó buszjárat volt, csuklós Credo járt rajta szinte végig, de utolsó nap hajnalban láttam 280-ast is.
KZX-522 érkezik a bejárathoz.
Ezeken kívül még egy értelmes fotóhelyet találtam, ez pedig a Tesco előtt a Győri út volt, dél környékén. Szombaton pár kocsit fotóztam ott is:
EUW-924 mellett egy másik E95 és 4 Credo jött 20 percen belül, nem is rossz.
KLF-353, az egyik ex. Bakonytól érkezett Credo. A 351 a buszállomás előtti körforgónál lett meg.
Végezetül egy olyan képet hoztam, ami szerintem jól mutatja, milyen egy fesztiválhangulatú buszfotó. Ha egyáltalán olyan létezik.

Remélem, élveztétek, régen írtam már, és még régebben volt, hogy galériát linkelhettem a poszt végére, de most 80 képpel itt van!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése