2016. január 16., szombat

Miniposzt: Végre fonódhatunk!

Tegnap elment az utolsó 86-os, ma pedig elindultak újra a villamosok a Bécsi úton. Le is mentem kipróbálni, egy rövidke posztot meg is ér a téma. Vigyázat, busz nélküli, "off topik" poszt következik!

A Bécsi út/Vörösvári út végállomástól ezentúl a 17-es mellett a 19-es, tavasztól pedig majd a 41-es villamos közlekedik. A rakparti ág mellett a 17-es a körút-Széll Kálmán tér-Déli-Alkotás utca-Móricz-Fehérvári út útvonalon megy ki a világ végére, érintve Buda összes fontos csomópontját, kivéve azokat, amiket meg érint a 19-es. Emellett ugye ahogy eddig, úgy ezután is ott van az 1-es erről a végállomásról, tehát villamossal kb. bárhová el lehet jutni Óbudáról. Igaz, hogy ez így volt a 80-as évek előtt is, de az akkori okosoknak hála az elmúlt 30-35 évben ez nem volt így, és ami villamos volt, az is nagyjából egy hobbi bicajos sebességével haladt, a fonódó másik nagy előnye a hálózatfejlesztés mellett a pályafelújítás is (illetve tavaly az 1-est is megcsinálták), azt se felejtsük el. Lehet mondani bármit, az elmúlt pár évben Észak-Buda kötöttpályás közlekedése annyit fejlődött, mint előtte talán még soha. Persze elehet ennek politikai okokból nem örülni, csak nincs értelme, és ugyanakkora ordenáré f@szság, mint annak idején a Megyeri hídnak nem örülni ugyanezért, csak fordított előjelű megfontolásból. Én nagyon örültem annak is, ennek is, mert óbudaiként ez a két beruházás elképesztően sokat javított az élet minőségemen, tőlem építhette volna ezeket bárki, attól ez még így van. Na de elég a rizsából, nézzük a friss képeket!

Alap, hogy az első villamos, amit lőttem a fonódón, az egy 40+ éves ICS... :D
Megérkezett egy CAF a 19-esen is, a háttérben meg a 17-esen is az várja az indulást.
Még egy ICS, még egy "ánuszfotó". A háttérben pedig az a Tátra, amivel először utaztam a fonódón.
Önmagában az is egy érdekes élmény volt, hogy Tátrával utazok a 17-esen, és jó a pálya. De a Lukács fürdőig csak ez volt az extra, onnan kezdődött az igazi buli. A Török utcán át kimenni a körútra villamossal, na ez már valami! Utána pedig a körúton Tátrával utazni is elég érdekes élmény volt. 20 perc alatt érkeztünk meg a Széll Kálmán térre, ez eddig Óbudáról csak autóval volt lehetséges, azzal is csak hétvégén. Pedig még ebből is lehetett volna faragni, a hangolás ugyanis nem volt tökéletes, így egy 19-est utolértünk a Kolosyn majd a Lukácsnál, ezt követően pedig a körútra is 2 perc alatt jutottunk ki a Margit hídnál. Nem vagyok telhetetlen, így is jó volt ez. A Délihez újabb 3 perc kellett, most egy 59-es tartott fel minket. Hát igen, a finom hangolásokon javítani kéne tényleg, de innen ismét suhantok, 14 perc alatt már Újbuda-központnál voltunk, összesen 37 percet jöttünk ideáig. Itt le is szálltam, számomra eddig érdekes a vonal. Onnan visszamentem a Móriczra, egy megdőlt tabut lefotózni. Emlékszem, 10-15 éve még azt mondták a nagy okosok, hogy a Villányi útról nem lehet átmenni villamossal a Fehérvárira, nem férne bele a lámpaprogramba sehogy sem. Hát ehhez képest gond nélkül megy át rajta a 17/61...
Jézusom, de hiszen ez lehetetlen és veszélyes, mint a Török utcai bekötés!...
Innen megint csak a 17-essel visszamentem a Margit hídig, öröm volt látni, hogy nem én lelkesedtem egyedül, amikor a körútról a Frankel Leó útra befordultunk. Egy utas hangosan örült ennek, megjegyezvén, hogy végre valami jó a BKV-tól. :) Meglepett, hogy senki nem szállt fel a Mechwart ligetnél úgy, hogy azt hitte 4/6-os, sőt, az egész utam során csak egy nő méltatlankodott, és a tájékoztatást hiányolta. Neki elkerülte a figyelmét a megállónkénti tájékoztató és a bemondások, de csak egyedül volt, ez nagy dolog, rosszabbra számítottam. Ehhez képest többen is magyarázták a villamoson, mi merre, úgy látszik, sikerült a kampány, az utasok nagy része tudott előre a változásokról. Nagy csoda ez abban a városban, ahol a felszedett sín ellenére is képesek várni a villamost a lezárt megállóban...
Na, és akkor a fonódó legnépszerűbb szakasza.
ICS-vel még menőbb. :)
Itt egyébként TV-stábok is voltak, többnyire ellenfényben vették a villamosokat...
Még annyit a végére, hogy már így az első napon egészen sokan voltak. A 19-essel mondjuk csak pár megállót utaztam, a 17-essel viszont sokat. Ott a Kolosy tértől a Széll Kálmán térig szinte teljesen tele volt a villamos, de végig voltak álló utasok, a többi szakaszon is. Az átalakított buszközlekedést nem nagyon néztem meg, amit láttam 60-asokat, azok kifelé szinte üresen mentek, viszont szombat délelőtt lévén befelé azért elég sokan voltak, majdnem tele volt a Citaro. Papíron jó menetrendet csináltak, a 160-218-260 közösen 10 percenként ad csatlakozást a villamoshoz, csúcsban pedig sűrűbben, kb. 5 percenként. Ez szólóval is elég, de egyes indulásoknál vélhetően csak épphogy.
Eddig tehát nagyon jól debütált a fonódó, de hátra van még az első hétköznap, és látva ma a Bécsi úti végállomás telítettségét, és a Kolosy téri lámpát, lehetnek gondok. Főleg utóbbi helyen, így, hogy maradhattak az autók, sajnos sanszos lehet csúcsban a dugó, ami meg az egész vonalat elverheti, de reméljük, nem így lesz. A végállomás meg az 1-esnél is olyan, amilyen, sajnos itt is, ez úgy látszik, nem tud normálisan működni a Bécsi út és a Vörösvári út sarkán...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése