2016. szeptember 24., szombat

Veszprémi naplemente

Jó régen nem történt semmi a blogon, részemről leginkább azért, mert "csak" egy újabb borsodi pattogásról tudtam volna írni. Úgy alakult, hogy kevesebb időm van fotózni, viszont most a héten az Autómentes Napot legalább részben ki tudtam használni. Ilyenkor ugye forgalmival ingyen lehet vonatozni, és néhány városban a helyi járat is ingyenes. Sajnos a nap felében dolgoznom kellett, de délután le tudtam ugrani Veszprémbe, és 0 forintért egészen megérte. :D
Nem csak fotózni, de utazni is akartam, egyikből sem volt időm túl sokra, de azért egy kisebb posztnyi történés összejött. A 15:05-ös személlyel indultam a Déliből, késés nélkül pontosan ért le a vonat Veszprémbe. A vasútállomáson csak egy Neoplan állt, de néhány percen belül több busz is érkezett.
FJU-105 jött elsőként, pár perccel később indult is tovább, de nem ezzel akartam kezdeni az utazást.
Egy másik kocka Neoplan, majd egy Scania jöttek a sorban, előbbinél befelhősödött, utóbbinál elbambultam, bár meglett, de egy tábla árnyéka belerondít a képbe. Se baj, megjött a buszom is közbe, csak sikerült pár perc várakozás után Ikarust kifogni. :)
HDM-895, vele mentem a buszállomásig.
263-assal utazni mindig jó, de egyébként nem volt akkora élmény, mint reméltem. A buszállomásnál már elég kevés fény volt, ímmel-ámmal született bent két értékelhető képem is.
Kifehérített 415-ös, ennél kevesebb árnyékkal nem is fotózhattam volna, amúgy faszán néz ki szerintem.
Ne csak ÉNYKK legyen!
Nagyobb busz, zavaróbb is az árnyék, de ez még befért, aztán hagytam ezt a helyet. Amúgy rövid kis járat ez...
Ha merek kicsit még várni, jobb is lehetett volna, de sok volt a gyalogos. Sajnos itt többnyire a külső sávot használják a buszok, így itt ez az egy kép készült most.
Ennyi ebből elég volt, bent még a tárolón kilőttem egy Scaniát, ami már árnyékban állt, aztán irány tovább. A Jutasi úton idefelé láttam egy fasza maszek csuklós 200-as Setrát jó fényekkel, meg ott a körforgalom egy ideig még jónak tűnt, így arra vettem az irányt, a KCH-160-al. Hááát, elég ortopéd beltere van ezeknek, de egy valamiben jók ezek az 5000-es Volvók. Nagyon kényelmesek az ülések!
Hát ez kwa jó! :D
Eléggé oldalról sütött a nap, így legalább minden irány nagyjából jó volt, de igazán jó képet csak a körforgalomban lehetett lőni. Sajnos nem arról jött az egyetlen hiányzó Neoplanom, de annyi baj legyen, erre azért nyugodt szívvel lehet húzni az X-et.
Jó, hát árnyékos az eleje kicsit, de szódával elmegy.
A másik irány mindjárt jobb volt.
IAW-048, ez tetszett, persze némi oszlopárnyék jutott erre is...
Aztán egy Scaniáról csak sikerült valami értelmezhető képet is összehoznom, bár ez sem a csúcs.
MZR-726, amúgy ezek nem is néznek ki rosszul ezzel a fényezéssel.
Látható, hogy már nem igazán volt fény, el is indultam még egy kisebb kört buszozni. Még a megállónál egy egész tetszetős hangulatfotót összehoztam a soproni járatról.
GIL-540 érkezik.
Innen a KRU-346-os Neoplannal elmentem a Hotelig, onnan pedig a CLH-611-el a Haszkovóra. Jó volt egyet 260-asozni, sajnos 280-as nem jutott, látni is csak hármat láttam helyiben, igaz, közel sem jártam be az egész várost, nem volt rá időm.
Búcsúzóul egy hangulatkép a Haszkovón (CLH-611 és HHF-247).
Innen a KCH-163 vitt be a vasútállomásra, onnan meg a 19:01-es gyorsvonat haza. 175 forintos gyorsvonati pótjegyért pöccre ugyanannyi idő alatt ért fel, mint amennyit lefelé jöttem a személlyel, hát igen, a MÁV-ról most sem lett jobb véleményem. A következetesség, a logika és egyáltalán bármi, ami az 1970-es évek óta történt, az eléggé hiányzik a MÁV-ból. Az viszont becsületükre legyen mondva, hogy ez az autómentes napi forgalmis akció elég jól működik, sokan utaztak így, és teljesen természetesnek vették a kalauzok, a pénztárban pedig el is mondták az eladók, hogy van ilyen. Amúgy azon meg is lepődtem, hogy Veszprémben sem akadt fent egy sofőr sem azon, hogy forgalmit mutogatok csak nekik, ez örömteli volt.
Lett 5 rendszámom (3 új Scani, egy Neoplan és egy Mercedes a DAKK-tól), meg 2 maszek Setra is még, és kirándultam egy jót két 8 órás műszak között, jó kis nap volt, kár, hogy többre nem volt idő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése